طب سنتی در کنار طب رایج به ارتقاء سلامت جامعه کمک می‌کند

صدا و سیما جمعه 17 آذر 1402 - 13:42
دبیر همایش تدابیر دارویی و تغذیه‌ای در طب ایرانی گفت: ترویج، بازشناسی و توسعه منطقی و اصولی طب سنتی در کنار طب رایج به حفظ سلامتی و جلوگیری از بیماری‌ها کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر روشنک مکبری نژاد، دبیر همایش تدابیر دارویی و تغذیه‌ای در طب ایرانی در برنامه تلویزیونی سلام خبرنگار با اشاره به روز پایانی این همایش گفت: بیماری‌های مختلف و شایع، تدابیر تغذیه‌ای و دارویی از دید طب ایرانی و سبک زندگی از محور‌های کلاس‌های آموزشی این همایش بود.

طب سنتی در کنار طب رایج به ارتقاء سلامت جامعه کمک می‌کند

مکبری نژاد گفت: امسال دومین سالی است که سازمان نظام پزشکی با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و انجمن‌های علمی، این همایش آموزشی را برگزار کرده است و طب ایرانی هم مانند سال گذشته در این همایش شرکت کرده است. 
 دبیر همایش تدابیر دارویی و تغذیه‌ای در طب ایرانی با اشاره به استقبال خوب پزشکان از برنامه‌های آموزشی طب ایرانی در همایش پارسال افزود: امسال ظرفیت پذیرش پزشکان برای برنامه‌های آموزشی افزایش یافت و در اولین روز از همایش علاوه بر متخصصان طب ایرانی و پزشکان عمومی، متخصصان سایر رشته‌های پزشکی هم در کلاس‌های آموزشی طب ایرانی شرکت کردند و افزایش ظرفیت کلاس‌های آموزشی طب ایرانی د همایش‌های آتی را خواستار شدند.
 مکبری نژاد با اشاره به دیدگاه تلفیقی متخصصان و پزشکان طب ایرانی گفت: دیدگاه افراط و تفریطی که در حال حاضر در جامعه وجود دارد، یعنی تایید کامل سنتی یا نفی کامل آن، درست نیست و باید از ظرفیت‌های هر دو طب برای ارتقای سلامت جامعه استفاده شود. 
دبیر همایش تدابیر دارویی و تغذیه‌ای در طب ایرانی، مهم‌ترین نقطه قوت طب ایرانی را حفظ سلامتی، پیشگیری و سبک زندگی دانست و گفت: مهمترین بحثی که لازم است به آن پرداخته شود بحث تغذیه است که بر اساس ۶ اصل ضروری از دیدگاه طب ایرانی می‌توان به سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها کمک کرد.
مکبری نژاد با بیان توصیه‌های تغذیه‌ای، برای اصلاح سبک زندگی افزود: طب سنتی با توجه به شرایط هر فرد و مزاج شخص، توصیه‌های تغذیه‌ای دارد و نمی‌توان برای همه افراد نسخه واحدی را تجویز کرد.
وی افزود: باوری که در جامعه شایع است و دارو‌های گیاهی یا گیاهان دارویی را بدون عارضه می‌دانند، باوری اشتباه است و بسیاری از عوارض، ناشی از استفاده نادرست از گیاهان دارویی است.
دبیر همایش تدابیر دارویی و تغذیه‌ای در طب ایرانی در پایان با اشاره به پیشینه فرهنگی و غنی طب ایرانی، از سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و متولیان ترویج و بازشناسی و توسعه منطقی و اصولی طب سنتی تشکر کرد و نگاه ویژه و فرهنگ سازی در این حیطه را خواستار شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.