تفاهم‌نامه‌ همکاری بامراکز تحقیقات چین در حوزه زلزله

یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 15:37
دبیر علمی نهمین دوره کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی از امضای تفاهم‌نامه همکاری با بزرگترین مراکز تحقیقات چین خبر داد.

تفاهم‌نامه‌ همکاری بامراکز تحقیقات چین در حوزه زلزله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سروقد مقدم با بیان اینکه کنفرانس بین‌المللی زلزله ۳۳ سال است که هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شود، گفت: در دنیا مخاطراتی، چون فرونشست، آتش‌سوزی، سیل و تصادفات جاده‌ای تلفاتی به دنبال دارد، ولی در رده بندی‌های جهانی دیگر تلفات جانی و تعداد کشته‌شدگان ملاک بحرانی بودن مخاطرات نیست.

وی ادامه داد: وقوع زلزله بزرگ در تهران با تاخیر مواجه شده است؛ از این رو نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله که از روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه آغاز به کار می‌کند، شعار «زلزله کلانشهر‌ها با تمرکز بر تهران» را سرلوحه فعالیت خود معرفی کرده است.

عضو هیات علمی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله افزود: ما در این رویداد علمی در صدد هستیم تا با اجماع محققان و مسئولان بسته‌ای را برای ارتقای ایمنی سازه‌ها تدوین کنیم.

وی از برگزاری کارگاه آموزشی در حوزه تاب آوری در روز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت خبر داد و گفت: در این کنفرانس قرار است تفاهم‌نامه‌ای با یکی از بزرگترین مراکز تحقیقات چین در حوزه زلزله به امضا برسد.

سروقد مقدم با تاکید بر ارتقای تاب‌آوری کشور‌ها در برابر مخاطرات، افزود: بعد از زلزله بزرگ سرپل ذهاب کرمانشاه جامعه مهندسی به این نتیجه رسید که اگر ۳۰ تا ۴۰ درصد از آیین‌نامه‌ها را در ساخت سازه‌ها رعایت کنند، می‌توانند جلوی بسیاری از تلفات را بگیرند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.