بسته‌های تشویقی نوسازی بافت فرسوده فرصتی برای توسعه است

سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 12:37
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: بسته‌های تشویقی نوسازی بافت فرسوده فرصت بسیار مهم و مناسبی برای توسعه پایدار شهری است.

سید احمد موسوی امروز (۱۸ اردیبهشت ماه) در جلسه بررسی و پیگیری طرح‌های بازآفرینی شهری استان، بیان کرد: بازآفرینی شهری یکی از طرح‌های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که به‌صورت برنامه‌ای مدون و هدفمند پیش می‌رود. لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه‌ای در راستای اجرای طرح‌های بازآفرینی به‌ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد.

وی اظهار کرد: آذربایجان شرقی مساحت زیادی از بافت فرسوده دارد و باید همه دستگاه‌های مرتبط اعم از شهرداری‌ها و مجموعه راه و شهرسازی تلاش کنند تا نوسازی و اصلاح وضعیت این بافت‌های ناکارآمد به بهترین نحو ممکن انجام شود.

وی با اشاره به بسته‌های تشویقی نوسازی بافت فرسوده، گفت: در این دولت و وزارت راه و شهرسازی، تلاش‌های مهمی برای کاهش بافت‌های ناکارآمد و بازآفرینی شهری شده است و ابلاغ بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی برای نوسازی بافت فرسوده یکی از مهمترین این اقدامات است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، موسوی در تشریح این سیاست‌های تشویقی، اظهار کرد: مصوبات ابلاغی دارای ویژگی‌های انعطاف‌پذیری نسبت به شرایط ویژه هر شهر، رویکرد نوسازی محله‌ای، فرصت ویژه برای سازندگان و مالکان، توانمندسازی اقتصادی ساکنان بافت فرسوده از طریق انعطاف‌پذیری در ضوابط استقرار کاربری‌ها و با رویکرد درهم‌تنیدگی مسکن و اشتغال و ایجاد ارزش افزوده روی دارایی‌های ساکنان و افزایش کیفیت فضای سکونت است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.