جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک

پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 13:00
اراک- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: حدود ۹۰ تُن زباله و نخاله در قالب پویش «مسیر سبز- ایران پاک» از اسفند سال گذشته تا فروردین امسال جمع‌آوری و ساماندهی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف یوسفی اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی «مسیر سبز - ایران پاک» را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرجگاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرد.

یوسفی تاکید کرد: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در بازه زمانی یک ماهه با مشارکت دستگاه‌های متولی و گروه‌های خودجوش مردمی، در طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک در استان در ۴۸۰ هکتار از اراضی استان به میزان حدود ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی جمع آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

وی بیان کرد: طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها (‌مصوب ۱۳۸۳/۰۲/۲۰ مجلس شورای اسلامی) مدیریت اجرایی تمام پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، و در غیر این صورت بر عهده بخشداری‌ها است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.