آماده‌باش هلال‌ احمر زنجان در پی صدور هشدار هواشناسی نارنجی

پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 16:39
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: پایگاه‌ها و تیم‌های عملیاتی این استان در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی به حالت آماده‌باش درآمدند.

حکمت‌اله‌ هاشمی امروز (پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی زنجان در خصوص بروز رگبار قابل ملاحظه باران، رعد و برق و احتمال بارش تگرگ و وزش لحظه‌ای باد به نسبت شدید با احتمال خیزش گرد و خاک، تیم‌های عملیاتی و خانه‌های هلال در همه مناطق استان در حالت آماده‌باش برای پاسخ‌گویی به حوادث احتمالی ناشی از این شرایط جوی شده‌اند.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون ۱۴ پایگاه ثابت و موقت امداد و نجات هلال‌احمر در محورهای مواصلاتی استان زنجان با بیش از ۱۲۵ امدادگر و نجات‌گر به صورت روزانه آماده پاسخ‌گویی به حوادث احتمالی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: علاوه بر این هفت مرکز پاسخگویی اضطراری، یک مرکز کنترل هماهنگی عملیات، تیم‌های واکنش سریع، آنست، کوهستان و امداد هوایی نیز آماده‌باش کامل قرار دارند.

هاشمی خاطرنشان کرد: در کنار این تیم‌ها، جهت پاسخ‌گویی به موقع و سریع به حوادث احتمالی، یک فروند بالگرد، یک دستگاه قایق جی مینی و سایر تجهیزات نجات نیز در صورت نیاز در عملیات‌ها به‌کار گیری خواهد شد.

وی عنوان کرد: هموطنان هنگام دریافت هشدارهای هواشناسی و وقوع رگبار و باران از صعود به ارتفاعات، استقرار در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت‌: هنگام وزش باد نیز از قرار گرفتن در مجاور سازه‌های سست، ساختمان‌ها و تاسیسات نیمه‌کاره و مرتفع  و اجسامی‌ که احتمال سقوط آن وجود دارد، به جد پرهیز کنند.

هاشمی از هموطنان خواست تا در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.