معلمان باید دیوار بین مدرسه و جامعه را بردارند

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 15:02
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: معلمان بایستی دیوار موجود بین مدرسه و جامعه را بردارند و سعه صدر داشته باشند و در برابر مشکلات استقامت کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان قزوین که با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: یاد شهید مطهری و ۵۸ شهید معلم و ۲۷۶ شهید دانش آموز را گرامی می داریم و تلاش می کنیم در مسیر ارزش ها گام برداریم.

وی بیان کرد: شهید مطهری در توجه به واقعیت ها سرآمد عصرخود و الگویی موفق برای معلمان بود و امروز هم به شخصیت هایی مانند این شهید والامقام نیاز داریم تا تربیت آینده سازان بخوبی صورت گیرد.

سیاهکالی مرادی یادآورشد: امروز نیز به دانش و معلمانی نیاز داریم تا با روش های جدید و تاثیرگذار از طریق دانش دریچه علم را بروی فرزندان ما بگشایند و مسیر درست زندگی را برایمان ترسیم کنند.

این مدیر تصریح کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در جایگاه معلمان و آموزش و پرورش بیانات متعددی دارند اما خطای راهبردی برخی مسئولان گذشته این بود که قدرت آموزش و پرورش را نمی دانستند در حالی که سیاست آموزش و پرورش این است که آموزش علم نافذ باشد و معلمان به عنوان افسران سپاه پیشرفت کشوردر تربیت آینده سازان نقش بی بدیل ایفا کنند.

وی در مورد خصوصیات معلمان موفق هم گفت: معلمان باید بدانند که آنها آموزش دهنده یک دانش آموز هستند و نه راوی و معلم کتاب و این که بگوید همه چیز را نمی داند و در کنار دانش آموزان هم می آموزد و هم تسهیل گر یادگیری است و به دانش اموزان بی انگیره نیز انگیزه بدهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: معلمان بایستی موضوع بازی دانش آموز و زنگ تفریح را جدی بگیرند و دیوار موجود بین مدرسه و جامعه را بردارند و سعه صدر داشته باشند و در برابر مشکلات استقامت کنند و با خلوص نیت کار مهم آموزش را برای خدا انجام دهند و با تقوا و تعهد در این مسیر مهم گام بردارند.

سیاهکالی مرادی اظهار کرد: قدرت ایمان انسان را به لقاء الله می رساند و در کنار تعهد و تخصص انتظار داریم معلمان همه وقت خود را برای تربیت دانش آموزان انقلابی استفاده کنند.

وی بیان کرد: به گفته مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بایستی تحول در آموزش و پرورش را جدی بگیریم که خوشبختانه در این دولت روند جذب معلم در آموزش و پرورش شدت گرفته و در سال گذشته ۱۱۹۱ معلم جذب شد و امسال ۱۴۳۳ نفر سهمیه داریم.

سیاهکاهلی مرادی اظهار کرد: در ابتدایی ۶۲۳ نفر در آزمون قبول شدند که ۲۹۰ نفر در ابتدایی و ۱۲ نفر معلم استثنایی جذب می شوند.

این مسئول توجه به معیشت و رفاه و امور پرورشی معلمان را از تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) دانست و گفت: از معلمان و دانش آموزان انتظار داریم در طرح نور مشارکت کنند و به حجاب و عفاف اهمیت دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: جهاد تبیین از دیگر درخواست هاست و در کنار آن بایستی کشف استعداد دانش آموزان و آشنا کردن آنها با دستاوردهای نظام و امید آفرینی مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است، در این مراسم با حضور مسئولان از خانواده معظم شهدا، پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت، معلمانِ فرزند شهید، معلمان نمونه مناطق، استان قزوین و برگزیده کشوری تجلیل به عمل آمد.

معلمان باید دیوار بین مدرسه و جامعه را بردارند

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.