تشکیل کمیته تخصصی بررسی فوت دکتر پرستو بخشی

صدا و سیما شنبه 11 فروردین 1403 - 20:32
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور تشکیل کمیته تخصصی بررسی فوت پزشک متخصص قلب مرحوم پرستو بخشی را صادر کرد.

تشکیل کمیته تخصصی بررسی فوت دکتر پرستو بخشی // ساعت 8:30 منتشر شود
پدرام پاک آیین سخنگوی وزارت بهداشت در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره علت فوت دکتر پرستو بخشی با ابراز تاسف از درگذشت ایشان، گفت: به دستور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، کمیته اختصاصی بررسی علل و ابعاد حادثه تشکیل شده است و به زودی نتایج آن منتشر می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: زمان آغاز به طرح این پزشک متخصص سال ۱۴۰۱ بود که در آن سال طرح را شروع نکرده بودند و در سال ۱۴۰۲ برای شروع طرح اقدام می کند و درآبان پارسال به دانشگاه لرستان معرفی و در بیمارستان شهید رحیمی مرکز استان محل خدمت ایشان تعیین می شود.

پاک آیین افزود: در سال ۱۴۰۲ هیچ گونه درخواستی مبنی بر جابه جایی به کمیسیون تعهدات نیرو‌های متخصص به دانشگاه لرستان و هیچ مرجع دیگری ارائه نشده بود.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه دانشگاه لرستان نهایت همکاری را با ایشان داشته است، گفت: این همکاری به نحوی بود که ۲۳ روز خدمت ایشان در ماه به ۱۰ روز تقلیل یافته بود به طوری که در آذرماه ۱۰ روز و در دی ماه ۱۴۰۲ ایشان ۱۰ روز مجموعا در محل خدمت خودشان، فعالیت داشتند.

پاک آیین گفت: مرحوم پرستو بخشی به دلیل اینکه در محل طرح باید ۳۰ ماه خدمت می‌کرد برای کاهش مدت طرح نیروی انسانی درخواست فعالیت در منطقه محروم‌تر را می‌کند که با موافقت دانشگاه به شهرستان نور‌آباد منتقل می‌شود و مجموع خدمت ایشان در این شهرستان ۱۹ ماه بود.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مرحوم پرستو بخشی در روز ۲۸ اسفند در منزل مسکونی سازمانی نور آباد مستقر میشود و به ارائه خدمت می‌پردازد، گفت: تا روز حادثه طبق اظهارات شاهدان ایشان به معاینه بیماران مشغول بودند و حتی رضایت داشتند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مدارک منتشر شده دال بر موضوع افسردگی یا بیماری روحی مرحوم در فضای مجازی به وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پرشکی ارائه نشده بود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.