سقوط مرگبار کارگری به عمق چاهی در شهرری

سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 15:26
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از سقوط مرگبار یک کارگر به عمق ۲۷ متری چاهی در یک مزرعه در جنوب تهران خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات این حادثه گفت: در ساعت ۹:۰۵ صبح امروز یک مورد حادثه سقوط در چاه به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان دو ایستگاه را به همراه تجهیزات لازم به محل حادثه واقع در شهر ری، میدان شهید آوینی تقاطع خیابان سلمان فارسی اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل گفت: محل حادثه یک زمین کشاورزی مخصوص سبزی کاری بود که در قسمتی از آن یک آلونک کوچک ایجاد شده و در آن چاهی به عمق ۲۷ متر قرار داشت. مردی حدودا ۷۰ ساله و از اتباع کشور افغانستان قصد داشته تا وارد این چاه بشود و به همین دلیل نیز اقدام به استفاده از تجهیزاتی مانند سیم بکسل و ... کرده و وارد آن شده اما پس از طی کردن حدود یک متر، ناگهان این تجهیزات رها شده و پیرمرد افغانستانی به عمق چاه سقوط کرده است. 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان برای نجات این فرد وارد عمل شدند، گفت: گروه نجات آتش‌نشانی همزمان با ایمن‌سازی محل اقدام به خارج کردن این کارگر ۷۰ ساله از عمق چاه کرده و او را به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند که متاسفانه با معاینه و بررسی علائم حیاتی مرگ وی تایید و اعلام شد.

ملکی افزود:‌ آتش نشانان جسد را به عوامل پزشکی قانونی تحویل داده و پس از ایمن‌سازی محل در ساعت ۱۱:۳۰ به ماموریت خود خاتمه داده و به ایستگاه بازگشتند. محل نیز به عوامل انتظامی تحویل داده شد.

وی با اشاره به وقوع این حادثه گفت: موارد مختلفی از وقوع حوادث چاه و جدا شدن تجهیزات و سقوط افراد به عمق چاه را شاهد بودیم. لازم است افراد برای ورود به چاه با تجهیزات مناسب و استاندارد وارد چاه شوند و از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنند.

سقوط مرگبار کارگر ۷۰ ساله به عمق چاهی در شهرری
حادثه سقوط در چاه

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.