تاسیس شهرداری منطقه ۴ و دو سازمان در شهرداری خرم آباد

چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 19:14
شهردار خرم آباد از اخذ مجوز تاسیس شهرداری منطقه ۴ و دو سازمان دیگر در شهرداری خبر داد .

سید احمد موسوی : به گزارش خبرآنلاین لرستان ، داریوش بارانی با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین گفت : شهرداری ها بدلایل متعدد کانون ایجاد نارضایتی بودند ، نحوه انتخاب شهردار ، تحمیل نیروهای غیرتخصصی به بدنه شهرداری ها ،نگاه دولتها و عملکرد شهرداری ها و ..... باعث شده که انتقادات زیادی از سوی مردم نسبت به شهرداری ها بوجود آید .

وی افزود : شهرداری خرم آباد دچار ضعف منابع مالی است اما باید تلاش شود شهرداری روی دارایی های خود متمرکز گردد در این راستا سال گذشته با قرارگاه وارد مذاکره شدیم و علی رغم عقب ماندگی های مالی اما با رایزنی های و پیگیری های شهرداری و اعضای شورای شهر تفاهم نامه ای با قرارگاه در خصوص ساخت دو تقاطع غیرهسطح در خرم آباد منعقد که طی آن در کمتر از یکسال تقاطع غیرهمسطح خیابان شریعتی احداث و به بهره برداری رسد .

بارانی ادامه داد : همچنین کلنگ ساخت تقاطع غیرهمسطح امام رضا در خیابان شصت متری به زمین زده شد و احداث این پروژه نیز توسط قرارگاه می باشد.

شهردار خرم آباد با بیان اینکه حجم مشکلات و مطالبات مردم در حوزه شهری بسیار بالاست اظهار داشت : در ابتدا به جهت جلب رضایت عمومی و بازگشت اعتماد شهروندان بسمت سامان دهی عمومی و تعمیر و نگهداری شهر حرکت کردیم و خوشبختانه با تعریف پروژه های مختلف تلاش می کنیم سیما و چهره شهر از وضع موجود تغییر دهیم.

داریوش بارانی با اشاره به وضعیت بودجه شهرداری از افزایش ۲۵۰ درصدی بودجه شهرداری در سال جاری خبر داد و گفت : برای برون رفت از مشکلات و برطرف کردن آنها راهی جز افزایش منابع مالی نداریم بنابراین در سال ۱۴۰۳ بدنبال اقدام اساسی هستیم و بودجه شهرداری را با ۲۵۰ درصد افزایش با مبلغ ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تنظیم و به شورای شهر ارسال کرده که با عنایت و حمایت اعضای شورا پس از کار کارشناسی و تخصصی بودجه شهرداری خرم آباد تصویب گردید که امیدواریم با تلاشهای شبانه روزی محقق گردد.

شهردار مرکز استان در ادامه به ارتقا درجه شهرداری پرداخت و اظهار کرد : با پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته و بر اساس کار کارشناسی و تخصصی و عوامل ناظر بر درجه بندی شهرداری‌ها درجه شهرداری خرم‌آباد با اعلام وزیر کشور ارتقا یافته و پس از ۲۵ سال رتبه شهرداری خرم آباد به یازده ارتقاء پیدا کرد که با پیگیری های صورت گرفته و تلاش شورای شهر مجوز تاسیس شهرداری منطقه ۴ اخذ و همچنین افزایش سازمانهای شهرداری موافقت گردید.

داریوش بارانی بیرانوند عنوان نمود: شهرداری منطقه ۴ و راه اندازی سازمان مهندسی ترافیک و سازمان سرمایه گذاری و رفاه شهروندان اقدامی اساسی و مهم برای شهرداری خرم آباد است که باتوجه به اینکه امکانات زیرساختی و نیروی انسانی کافی در شهرداری وجود دارد بزودی شاهد آغاز بکار ساختار جدید اداری نیز خواهیم بود .

وی گفت : شهرداری منطقه ۴ زمینه کلان شهر شدن خرم آباد را مهیا می نماید همچنین سازمان مهندسی ترافیک نیز اختصاصاً در حوزه مدیریت ، سامان دهی و اصلاح هندسی شهر خرم آباد و کمک به روان سازی تردد خودروها در مرکز استان و سازمان سرمایه گذاری نیز در حوزه جذب سرمایه گذاری و اجرا پروژه های کلان شهری فعالیت خواهد نمود .

شهردار خرم آباد در پایان اظهار امیدواری کرد :با تلاش پرسنل شهرداری و همراهی و اعتماد شهروندان و حمایت های شورای شهر قطعاً در تغییر چهره و مبلمان شهری اتفاقات بسیار بی سابقه ای رخ خواهد داد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.