دختران جامعه اسلامی در مسیر تمدن سازی گام بردارند

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 14:10
ساری- امام جمعه موقت ساری امام شناسی و زمان شناسی را از ویژگی های بارز حضرت معصومه (س) برشمرد و گفت: دختران جامعه اسلامی در مسیر تمدن سازی گام بردارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا نصوری در خطبه‌های نمازجمعه ساری با گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) به مقام و خصوصیت برجسته حضرت معصومه سلام الله اشاره کرد و گفت: باید این مقام و خصوصیت را زنان و دختران جامعه و دیگر افراد حفظ کنند و نشر دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید نقشه راه خود را برای رسیدن به قله از اهل بیت (ع) الگو بگیریم، به مقام علمی حضرت معصومه سلام الله اشاره و اضافه کرد: پدران باید فرزندان را با رویکرد عالمانه تربیت کنند تا بتوانند قدرت پاسخگویی به سوالات و شبهات موجود در جامعه داشته باشند.

امام جمعه موقت ساری مقام ولایت مداری حضرت معصومه را از دیگر ویژگی‌های برجسته برشمرد و گفت: امام شناسی و زمان شناسی از دیگر ویژگی‌های این بانوی مکرمه بوده است نگاه دشمن شناسی را در کنار امام شناسی و زمان شناسی داشته است.

امام جمعه موقت ساری با تاکید بر اینکه باید شناخت را از این بانوی همام فرا بگیریم، گفت: باید امام خود را بشناسیم و بر اساس دیدگاه امام زمان خود به مهندسی رفتار در عرصه‌های مختلف از جمله سیاست، اقتصاد، مسائل فرهنگی و اجتماعی، سبک زندگی و غیره بپردازیم.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه هر نقطه از ایران به نام مبارک امام رضا علیه السلام مزین شده است گفت: جامعه اسلامی و نظام مقدس به جایگاه زن عتقاد ویژه‌ای دارد.

حجت الاسلام نصوری با تاکید بر اینکه نظام اسلامی در حال فتح قله‌های زیادی است، یادآور شد: فناوری‌ها، علم پروری و نخبه پروری در جامعه بسیار زیاد شده است و دختران جامعه را باید در مدل تربیتی قرار دهیم که تمدن ساز باشد.

وی مقام شناخت به خدا و ولی خدا را مسئله اساسی بیان کرد و گفت: باید تلاش کنیم دختران ما در تراز یار ولی خدا و زمان قرار گیرد و مدل معرفت و شناخت را باید در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم.

امام جمعه موقت ساری در بخشی از سخنانش به فتوای میرزای شیرازی در تحریم تنباکو اشاره و آن را سرآغاز یک حرکت بزرگ بیان کرد و گفت: از زمانی که قدرت فتوای یک مرجع تقلید در جامعه روشن شد هجمه‌ها نسبت به این قضایا زیاد شد با دشمن تلاش می‌کرد تا علما را از تمامی تصمیمات کلان دور کنند.

وی با تاکید به اینکه باید ارتباط مسئولان با نخبگان باز و برقرار باشد، ادامه داد: ارتباط با نخبگان و مردم باید آزادانه انجام شود ظرفیت نخبگان برای بازگشایی گره‌های کور در استان ایجاد و استفاده شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.