هشدار نارنجی دریایی برای آب‌ها و سواحل شمال کشور

صدا و سیما جمعه 04 اسفند 1402 - 12:07
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع امواج در آب‌ها و سواحل شمالی در روز‌های چهارم و پنجم اسفند، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

هشدار نارنجی دریایی برای آب‌ها و سواحل شمال کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، از بعدازظهر جمعه تا بعدازظهر روز شنبه، افزایش سرعت وزش باد در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران در دریای خزر، ارتفاع امواج را تا بیش از دو متر افزایش خواهد داد.
بر این اساس غرق شدن شناگران، پاره شدن تور‌های صیادی، وارد آمدن آسیب به شناور‌های سبک و بروز اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی محتمل است.
اجتناب از فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، ممنوعیت تردد شناور‌های سبک و ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر، توقف فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی و آماده‌باش تمامی فعالان دریایی برای مواجهه با خسارات احتمالی از توصیه‌های مهم هواشناسی است.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.