آمریکا از اعطای کمک 285 میلیون دلاری برای توسعه دوقلوی دیجیتالی تراشه‌ها خبر داد

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 17:01
فناوری دوقلوی دیجیتالی به محققان کمک می‌کند تا پردازنده‌های جدید را قبل از تولید، آزمایش و بررسی کنند. The post آمریکا از اعطای کمک 285 میلیون دلاری برای توسعه دوقلوی دیجیتالی تراشه‌ها خبر داد appeared first on دیجیاتو.

دولت آمریکا می‌خواهد از طریق قانون CHIPS، از شرکت‌ها و تحقیقاتی که روی فناوری «دوقلوی دیجیتالی» برای نیمه‌رساناها کار می‌کنند به مقدار 285 میلیون دلار حمایت مالی کند. دوقلوهای دیجیتالی، نمونه مجازی یک تراشه‌ فیزیکی را در دنیای واقعی شبیه‌سازی می‌کنند. این امر به محققان کمک می‌کند تا پردازنده‌های جدید را قبل از تولید، آزمایش و بررسی کنند.

براساس گزارش تک‌کرانچ، دولت آمریکا از بودجه 280 میلیارد دلاری قانون‌ موسوم به CHIPS، به شرکت‌هایی کمک مالی خواهد کرد که روی دوقلوهای دیجیتال برای نیمه‌رساناها کار می‌کنند. در این برنامه، تحقیقات در زمینه توسعه دوقلوی دیجیتالی نیمه‌رساناها، ساخت و پشتیبانی از ابزارهای فیزیکی و دیجیتالی مانند دسترسی به فضاهای ابری و آموزش کارکنان، حمایت مالی خواهند شد.

حمایت مالی آمریکا برای توسعه دوقلوی دیجیتالی

معاون وزیر بازرگانی آمریکا در یک نشست مطبوعاتی گفت که فناوری دوقلوی دیجیتالی می‌تواند هزینه‌های توسعه و ساخت تراشه را کاهش دهد و امکانات بهتری را برای توسعه‌دهندگان فراهم کند. به گفته او، درحال‌حاضر، هیچ کشوری تا این اندازه روی این فناوری سرمایه‌گذاری نکرده است. مقامات دولت آمریکا می‌گویند که در این ماه میلادی، جلساتی با افراد علاقه‌مند برگزار خواهد کرد تا درباره فرصت‌های دریافت کمک مالی صحبت شود.

تحقیقات روی فناوری دوقلوی دیجیتالی نشان داده است که می‌توان آن را با سایر فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی مولد ادغام کرد تا تولید تراشه‌های جدید سریع‌تر شود.

قانون CHIPS در سال 2022 برای تقویت تولید نیمه‌رساناها در آمریکا تصویب شد. از آن زمان، تولیدکنندگان تراشه‌ها بیش از 70 میلیارد دلار کمک مالی درخواست کرده‌اند. شرکت‌هایی مانند اینتل و میکرون نیز قرار است از طریق این قانون، مبالغی دریافت کنند.

بخشی از هدف دولت آمریکا با قانون CHIPS تشویق شرکت‌های نیمه‌رسانا برای ساخت انواع جدید پردازنده‌ها در ایالات‌متحده است، به‌ویژه اکنون که تقاضا برای تراشه‌های پرقدرت به‌لطف رونق هوش مصنوعی افزایش یافته است.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.