شورای شهر تهران پیگیر موضوع پرداخت بهای اتوبوس ها

صدا و سیما یکشنبه 06 اسفند 1402 - 10:22
۱۲ هزار میلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌های جدید پایتخت در سال آینده پیش بینی شده است.

شورای شهر تهران پیگیر موضوع پرداخت بهای اتوبوس ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: شهرداری قرارداد خرید اتوبوس‌های جدید را با تولیدکنندگان داخلی منعقد کرد، اما اشکال‌هایی در انعقاد این قرارداد‌ها وجود داشت و در نهایت یکی از این قرارداد‌ها برای تولید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فسخ شد؛ اما همچنان تولید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر در تعهد تولیدکنندگان داخلی است.

سید جعفر تشکری هاشمی افزود: تاکنون تعدادی از اتوبوس‌های جدید تحویل داده شده و تعدادی نیز در همین ماه تحویل داده خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران همچنین گفت: البته تولید کنندگان داخلی نیز درباره نحوه پرداخت مبلغ قرارداد انتقاد‌هایی دارند که از شهرداری تهران موضوع را پیگیری می‌کنیم تا حل و فصل شود.

جعفر تشکری هاشمی، درباره تحقق وعده رسیدن به ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس در تهران گفت: با ۷۰۰۰ میلیارد تومانی که امسال منابع مالی داشتیم و حدود ۱۲ هزار میلیارد تومانی که سال آینده پیش بینی شده است درمجموع حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان منابع برای خرید اتوبوس‌های جدید وجود دارد که معادل ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس می‌شود و با ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوسی که در حال حاضر در شهر تهران وجود دارد در مجموع به حدود ۴۵۰۰ دستگاه اتوبوس می‌رسیم.

وی افزود: گفته شده ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس خارجی هم خریداری کردند، اما با توجه به اینکه مستندات آن را نداریم، نمی‌دانیم در چه مرحله‌ای قرار گرفته است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.