نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 

چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 12:32
دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور بر اهمیت ظرفیت عظیم گروه‌های جهادی و مردمی در جهش تولید تاکید کرد.

***/ نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، حمیدرضا شکری گفت : این گروه‌ها با توجه به تعددشان و پوشش دهی مناسب مناطق کمتر برخوردار به عنوان حلقه‌های میانی ، می‌توانند نقش آفرینی جدی برای مشارکت مردم در تولید با توجه به ظرفیت‌های بومی داشته باشند.
وی در نشست فعالان جهادی و مردمی عرصه آبادانی و پیشرفت ، به توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان به عنوان پشتیبانی کننده در جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار تاکید کرد و افزود: تعامل دو گروه بزرگ مردمی یعنی شرکت‌های دانش بنیان و گروه‌های جهادی ، امر مهم و ضروری برای جهش تولید است.
مدیر برنامه ملی آبادیران همچنین «معرفی شرکت‌های دانش بنیان به گروه‌های جهادی و مردمی»، «تعامل با گروه‌های جهادی و مردمی و کمک به احصای ظرفیت‌های بومی» و «بسترسازی به همرسانی شرکت‌های دانش بنیان و گروه‌های مردمی» را نقش برنامه ملی آبادیران در جهش تولید با مشارکت مردم دانست.
شکری بر سهم و جایگاه گروه‌های جهادی در دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران متمرکز شد و گفت: در این نمایشگاه، دو طرف عرضه و تقاضا وجود دارد که طرف عرضه ، ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور و طرف تقاضا ، نیازمندی‌ها و ظرفیت مناطق کمتر برخوردار هدف گروه‌های جهادی و مردمی است.
دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور افزود : حضور گروه‌های جهادی و مردمی در نمایشگاه ملی آبادیران بستر مناسبی را برای اعلام و رفع نیاز مناطق کمتر برخوردار فراهم کرده است.
شکری همچنین به شرایط ثبت‌نام و حضور گروه‌های جهادی در دومین نمایشگاه ملی آبادیران اشاره کرد و گفت :  گروه‌های جهادی و مردمی به شرط احصاء و اعلام دقیق چالش‌ها و ظرفیت‌های دقیق مناطق کمتر برخوردار،  می‌توانند به صورت رایگان در نمایشگاه ، غرفه داشته باشند.
مدیر برنامه ملی آبادیران به نمونه‌هایی از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور اشاره کرد که از آن جمله می‌توان به تصفیه و سالم سازی آب شرب روستا‌ها و مناطق کمتر برخوردار با دستگاه تصفیه آب پرتابل، الگو‌های تدوین اسناد پیشرفت منطقه‌ای مبتنی بر ظرفیت گروه‌های جهادی و مردمی، ایجاد اشتغال پایدار و کوچک مقیاس و ایجاد اقامتگاه‌های سریع در بحران‌های طبیعی ، ساخت سریع و ارزان سکونت‌گاه و ساخت مدارس مناطق روستایی اشاره کرد.
جانشین معاونت سازندگی سازمان بسیج دانشجویی نیز ضمن بیان اهمیت بهم‌رسانی گروه‌های جهادی و مردمی و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان گفت : ایجاد بستر مناسب و تخصصی که از ظرفیت و توانمندی گروه‌های جهادی و شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور به صورت همزمان آگاهی و اطلاع دارد در محقق شدن اهداف برنامه ملی آبادیران نقش اساسی ایفا می‌کند.
رضا غلامزاده آمادگی خود را برای ارائه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمان بسیج دانشجویی برای تسهیل و هموارسازی این مسیر اعلام کرد.
نشست فعالان جهادی و مردمی عرصه آبادانی و پیشرفت به همت دفتر مردمی‌سازی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و با حضور مدیران ۵۰ گروه جهادی و مردمی ، در محل معاونت علمی، فناوری اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برگزار شد.
 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.