پوشش ۱۰۰ درصدی شعب و انجام ۹۹ درصدی استعلامات برخط در انتخابات

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 18:50
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پوشش ۱۰۰ درصدی شعب و انجام ۹۹ درصدی استعلامات برخط در انتخابات امروز، حاصل تلاشهای شبانه‌روزی متخصصین کشور است.

به گزارش ایسنا، دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح امروز در ۲۲ حوزه انتخابیه آغاز شد و با ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه انجام می‌شود.  

در تهران و هفت حوزه انتخابیه دیگر انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

تفاوت مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم با دور اول آن در الکترونیکی شدن شعب اخذ رای است. در این دوره، حدود هشت حوزه تمام الکترونیک است و بیش از ۶۰ درصد نمایندگان را شامل می‌شود.  

طبق گفته وزیر ارتباطات هم در دور اول و هم در دور دوم انتخابات بحث مهر شناسنامه حذف شد. مردم می توانند از طریق مدارک هویتی که کدملی بر روی آنها درج شده است رای دهند. این امر نیازمند بود تا احراز هویت و استعلام ها به شکل برخط انجام شود تا کسی در دو جا رای ندهد چرا که مهر حذف شده است.

در این راستا به تازگی عیسی زارع پور_وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات_ با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی اظهار کرد: امروز بازدیدی داشتم از بخش‌های مختلف مرکز راهبری شبکه مادر ارتباطی کشور و از نزدیک به همکارانم و نمایندگان اپراتورهای ارتباطی که در قرارگاه انتخابات گردهم آمده بودند، خداقوت گفتم.  

وی افزود: پوشش ۱۰۰ درصدی شعب و انجام ۹۹ درصدی استعلامات برخط در انتخابات امروز، حاصل تلاشهای شبانه‌روزی متخصصین کشور است.  

انتهای پیام 

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.