تصویر روز ناسا: Perijove 16، عبور از مشتری

یکشنبه 02 اردیبهشت 1403 - 21:32
ویدیوی برجسته مربوط به perijove 16 است، یعنی شانزدهمین باری که جونو از زمان پرتاب خود، از نزدیکی مشتری عبور کرد. The post تصویر روز ناسا: Perijove 16، عبور از مشتری appeared first on دیجیاتو.

تماشای فضاپیمای جونو که از مشتری عبور می‌کند. فضاپیمای رباتیک جونو به گردش دور مدارهای طولانی و بلندمدت خود در اطراف بزرگ‌ترین سیاره منظومه‌شمسی ادامه می‌دهد.

در تصویر روز ناسا چه می‌بینیم؟

ویدیوی برجسته مربوط به Perijove 16 است، یعنی شانزدهمین باری که جونو از نزدیکی مشتری عبور کرد. هر Perijove از قسمتی کوچک و بالای ابر مشتری می‌گذرد.

این ویدیوی رنگی به‌صورت دیجیتالی از 21 تصویر ثابت JunoCam تشکیل شده‌ است که منجر به یک تایم لپس 125 برابری شده‌ است.

این ویدئو با طلوع مشتری و نزدیکی جونو به سیاره از شمال آغاز می‌شود. هنگامی که جونو به نزدیک‌ترین فاصله خود از این منظره می‌رسد، از حدود 3500 کیلومتری بالای ابرهای مشتری، سیاره بزرگ را با جزئیات فوق‌العاده‌ای به تصویر می‌کشد.

جونو از مناطق نورانی و کمربندهای تاریک ابرهایی که گرد سیاره دور می‌زنند و همچنین طوفان‌های چرخان متعددی می‌گذرد که بسیاری از آنها بزرگ‌تر از طوفان‌های روی زمین هستند.

پس از Perijove، مشتری به دوردست فرو می‌رود و اکنون ابرهای غیرمعمولی را که بر فراز جنوب مشتری ظاهر می‌شوند، می‌بینیم.

برای به‌دست‌آوردن اطلاعات علمی موردنظر، جونو آنقدر به مشتری نزدیک می‌شود که ابزارهای آن در معرض سطوح بسیار بالایی از تابش قرار می‌گیرند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.