۹۰ درصد پروژه‌های آموزشی دولت سیزدهم در کلات به بهره‌برداری رسیده است

چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 16:05
مدیر آموزش و پرورش کلات گفت: از آغاز دولت سیزدهم تاکنون در شهرستان مرزی کلات عملیات احداث چندین پروژه عمرانی آغاز شده که ۹۰ درصد آن به بهره‌برداری رسیده است.

رمضان پروانه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از آغاز دولت سیزدهم تاکنون در شهرستان مرزی کلات عملیات احداث بیش از ۱۸ پروژه عمرانی آغاز شده که ۹۰ درصد آنها مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با تلاش فرهنگیان عزیز و نخبگان شهرستان تلاش خود را در رفع چالش‌ها و پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت به کار گرفته‌ایم، اظهار کرد: باید از این خرد جمعی به خوبی استفاده کنیم.

مدیر آموزش و پرورش کلات با اشاره به اینکه این آمادگی را داریم تا از این خرد جمعی به خوبی استفاده کنیم، بیان کرد: امروز در دستگاه تعلیم و تربیت اصلی‌ترین مأموریت ما اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی با اعلام اینکه باید در حوزه آموزش و تربیت بر اساس نقشه‌ راهی که داریم تحول ایجاد کنیم، افزود: تحول ابتدا باید در نگرش افراد صورت بگیرد.

پروانه، آموزش و پرورش را کانون تحول دانست و گفت: این امر ثابت شده است، باید در هر برنامه‌ای که در کشور اجرا می‌شود پیوست تربیتی نیز وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه محور اصلی تحول معلم است، افزود: اگر همه امکانات، تجهیزات و ابزار را در اختیار داشته باشیم اما یک نیروی انسانی تحول‌گرا و یک معلم تحولی نداشته باشیم که معنویت، علم، ارزش‌ها و ...را انتقال دهد قطعاً خروجی مثبتی نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نباید در ردیف سایر دستگاه‌ها قرار بگیرد، چرا که وظیفه‌ این دستگاه تربیت و تولیدکننده منابع انسانی است و سایر دستگاه‌ها بکارگیرنده آن هستند.

پروانه با اشاره به اینکه باید جایگاه خودمان را بشناسیم، ارج بنهیم و بدانیم در کجا قرار داریم، ادامه داد: کار معلمی فقط علم‌آموزی نیست بلکه کار اصلی تربیت است، ما نیازمند تقویت حوزه‌ پرورشی هستیم و باید دانش‌آموزانی در تراز انقلاب تربیت نماییم تا در علم نیز پیشرفت کنیم و به حیات طیبه‌ای که مدنظر سند تحول بنیادین است برسیم.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها نیز امروزه از ما این مطالبه را دارند که به مسائل و موضوعات تربیتی فرزندانشان به جد بپردازیم، ادامه داد: با همت همکاران عزیزمان توفیقات بسیار ارزنده‌ای در حوزه‌های قرآن، عترت و نماز، فرهنگی هنری، ورزشی، علمی، پژوهشی و در جشنواره‌های مختلفی از جمله تجارب برتر مدیران، درس پژوهی، کیفیت‌بخشی آموزشی به کلاس‌های چندپایه و عشایر، عصر جدید یاددهی و یادگیری و ... در سطح استان و کشور به دست آورده‌ایم.

مدیر آموزش و پرورش کلات کسب رتبه‌ برتر این مدیریت در بین ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی در شاخص‌های اختصاصی و عمومی را ماحصل این توفیقات دانست و گفت: از آغاز دولت سیزدهم تاکنون در شهرستان مرزی کلات بیش از ۱۸ پروژه عمرانی آغاز شده است که تاکنون ۹۰ درصد آنها مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مابقی آن نیز در آینده‌ نزدیک افتتاح خواهد شد.

وی با تقدیر از همراهی خیرین مدرسه‌ساز، افزود: شعار ما در آموزش و پرورش «مدرسه‌سازی تا رفع محرومیت در این زمینه» است و قطعاً با همراهی و همفکری همه عزیزان به آنچه که مدنظرمان است در جهت پیش برد اهداف خواهیم رسید.

پروانه در ادامه از تحصیل ۷۶۷۰ دانش‌آموز در ۱۴۵ واحد آموزشی خبر داد و افزود: ۴۳۸۹ دانش‌آموز دختر و پسر در ۹۳ آموزشگاه ابتدایی، ۱۸۵۹ دانش‌آموز در ۳۱ مدرسه مقطع متوسطه اول، ۴۹۶ هنرجو در ۹ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش و ۸۷۱ دانش‌آموز در ۹ مدرسه مقطع متوسطه دوم نظری‌ مشغول به تحصیل هستند. در مجموع ۳۹۶۹ نفر از دانش‌آموزان پسر و ۳۷۰۱ نفر دیگر نیز دختر هستند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.