رقم دقیق مالیات پرداختی طلافروشان مشخص شد | دلیل اعتراض طلا فروشان چیست؟

سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 18:40
رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا تهران گفت: اینکه گفته می شود میانگین مالیات پرداختی طلافروشان ۹.۶ میلیون تومان است صحت ندارد و کذب محض است،مالیات پرداختی طلا فروشان بین ۱۵ میلیون تومان تا چندین میلیارد تومان است.

به گزارش همشهری آنلاین، نادر بذرافشان درباره اعتراض های شکل گرفته در صنف طلا و جواهر توضیح داد و در پاسخ به انتشار اخبار و اطلاعات غلط درباره اعتراض طلا فروشان به همشهری آنلاین گفت: برخی مدعی اند چون قیمت طلا کاهش یافته طلافروشان نمی خواهند طلاهایشان را بفروشند یا برخی دیگر می گویند طلافروشان مالیات پرداخت نمی کنند و میانگین مالیات پرداختی آنها ۹.۶ میلیون تومان است که هیچ کدام از این اطلاعات صحت ندارد و این ارقام مربوط به مالیات ابرازی است.

او افزود: میزان مالیات پرداختی صنف طلا فروشان رقمی از۱۵ میلیون تومان تا چندین میلیارد تومان است.به این معنا که با توجه به سطح فعالیت طلا فروشان این مالیات به طور میانگین حداقل ۱۵ میلیون تومان است و در مورد برخی فعالان این صنعت شامل چندین میلیارد تومان می شود.

رقم دقیق مالیات پرداختی طلافروشان مشخص شد | دلیل اعتراض طلا فروشان چیست؟

اعتراض طلا فروشان به چیست؟

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا تهران درباره اعتراض های شکل گرفته در این صنف به همشهری آنلاین گفت: دی ماه سال گذشته و به دنبال اجرایی شدن سامانه جامع تجارت اعتراض هایی در زمینه ابهامات موجود در این سامانه شکل گرفت. همکاران من در همان زمان پرسش ها و سوالاتی درباره نحوه کاکرد این سامانه داشتند و خواستار برخی اصلاحات در این سامانه بودند.

او با بیان اینکه دی ماه پارسال قرار شد که پس از یک دوره سه ماهه چالش های موجود برطرف و به ابهامات پاسخ داده شود افزود: درآن دوره نشست های مختلفی با مسولان ذیربط برگزار و طی نامه نگاری های زیادی که انجام شد، مسایلی از قبیل ثبت سرمایه و ثبت آنی معاملات و شرایط خاصی که صنعت طلا و جواهر با سایر صنایع دارد مطرح شد اما با وجود ابهامات و پرسش هایی که در زمینه کارکرد این سامانه وجود داشت پاسخ مناسبی دریافت نشد.

بیشتر بخوانید

سازمان مالیاتی به ابهامات طلا فروشان پاسخ داد | مالیات فعالان بازار طلا چگونه محاسبه می شود؟

قیمت جدید سکه، نیم سکه و ربع سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید

بذر افشان ادامه داد: پس از پایان تعطیلات نوروز وزارت صنعت نامه ای به تمام اتحادیه ها در تمام استان ها ارسال کرد و از پایان مهلت سه ماهه و الزامی شدن ثبت سرمایه و معاملات در این سامانه خبر داد. اما نکته اینجاست که در سه ماه گذشته همکاران من در صنف طلا وجواهر هیچ واکنشی برای پاسخ به ابهامات و اطلاع رسانی در این باره دریافت نکردند و همین موضوع بار دیگر منجر به اعتراض همکاران من در تهران و برخی شهر های دیگر شد.

تعطیلی را تایید نمی کنیم

بذرافشان افزود: البته ما تعطیل شدن واحد های صنفی را تایید نمی کنیم و از همکاران خود می خواهم نسبت به بازگشایی واحدهایشان اقدام و در کمال آرامش حقوق صنفی خود پیگیری کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان وسازندگان طلا و جواهر تهران تاکید کرد: اما مسولان هم باید در نظر داشته باشند که ابهام های موجود در سامانه جامع تجارت برطرف نشده و به همین دلیل باید یک تغییر رویکرد در نحوه اطلاع رسانی آنها انجام شود. ضمن اینکه ما آمادگی داریم با مدارک و ادله های قانونی در نشست های مشترک شرکت کنیم.

به گفته او متاسفانه در زمان اجرای سامانه، به جای اینکه بستر های لازم برای کاهش مشکلات مردم و صنف طلا فروشان فراهم شود تصمیم های عجولانه ای گرفته شد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.