تلاش برای پیدا کردن ۱۲ دامدار مفقود شده در ارتفاعات طرقبه شاندیز

پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 20:50
علی صبوری اظهار کرد: با توجه به وضعیت جوی و هشدار سطح نارنجی که از سوی سازمان هواشناسی صادر شده بود در شهرستان‌های بردسکن، کاشمر، نیشابور، مشهد، تربت‌حیدریه شاهد آب‌گرفتگی و سیلاب بودیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: دو عملیات مفقودی در شهرستان طرقبه شاندیز داشتیم که تاکنون یک نفر پیدا شده و عملیات جستجو و نجات برای ۱۲ نفر دیگر همچنان ادامه دارد.

علی صبوری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به وضعیت جوی و هشدار سطح نارنجی که از سوی سازمان هواشناسی صادر شده بود در شهرستان‌های بردسکن، کاشمر، نیشابور، مشهد، تربت‌حیدریه شاهد آب‌گرفتگی و سیلاب بودیم.

وی عنوان کرد: نیروهای جمعیت هلال‌احمر برای رفع آب‌گرفتگی‌ها در روستاها و همچنین سطح معابر شهرهای کاشمر و بردسکن به عنوان معین شهرداری‌ها وارد عمل شده و کمک کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی همچنین از اسکان ۲۱ خانوار در سه روستای حاجی‌آباد، رحیم‌آباد و میخک شهرستان صالح‌آباد که در مسیر سیلاب قرار داشتند و دچار آب‌گرفتگی شده بودند خبر داد و تصریح کرد: به این افراد چادر و اقلام زیستی نیز تحویل داده شد.

وی همچنین گفت: در روستای رحیم‌آباد ۱۶ منزل مسکونی دچار آب‌گرفتگی شده بود که چون در مسیر سیلاب قرار داشتند مجبور به تخلیه شدند و در نقطه امنی اسکان یافتند، در روستای حاجی‌آباد ۵ خانوار و روستای میخک نیز دو خانوار اسکان اضطراری داده شدند و اقلام زیستی و تغذیه اضطراری تحویل‌شان شد.

صبوری با بیان اینکه همچنان تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی در تمامی شهرستان‌ها در آماده‌باش کامل هستند، خاطرنشان کرد: دو عملیات مفقودی در شهرستان طرقبه شاندیز داشتیم که یک نفر پیدا شده و عملیات جستجو و نجات برای ۱۲ نفر دیگر که بومی شهرستان هستند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: این افراد با توجه به اینکه در منطقه دامداری دارند برای انتقال دام‌هایشان رفته بودند که چون خانواده‌ها خبری از آنها نداشتند نیروهای جمعیت هلال‌احمر برای جستجو اعزام شدند.

صبوری با اعلام اینکه در شهرستان‌های مختلف خراسان رضوی به خصوص مشهد و سه شهر کاشمر، بردسکن و صالح‌آباد خراسان رضوی، نیروهای هلال‌احمر حضور فعال دارند و همچنان در حال ارائه خدمات هستند.

وی اذعان کرد: هرچند اماکن عمومی به حوزه هلال‌احمر ارتباطی ندارد و در خارج از شهرها خدمات هلال‌احمر ارائه می‌شود اما به دلیل وسعت آب‌گرفتگی در دو شهرستان بردسکن و کاشمر و نیاز حوزه‌های خدمات شهری به حضور نیروهای جمعیت هلال‌احمر در این دو شهرستان نیروها به کمک آتش‌نشانی و شهرداری رفتند.

وی گفت: نیروهای جمعیت هلال‌احمر به سه روستا در شهرستان صالح‌آباد، سه روستا در شهرستان نیشابور و برخی موارد دیگر در شهرستان‌های کلات و زاوه امدادرسانی و انتقال به نقاط امن را داشتند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه در تمامی ۲۶ شعبه جمعیت هلال‌احمر در شهرستان‌های مختلف استان به ویژه مرکز استان در قالب تیم‌های چندگانه آمادگی لازم را برای پاسخگویی به حوادث سیلاب داریم، گفت: عملیات رفع آبگرفتگی ۱۰ منزل مسکونی در روستای چنارک بخش رضویه شهر مشهد که دچار آب‌گرفتگی شده بودند تا امروز عصر نیز ادامه داشت.

وی با بیان اینکه به طور میانگین هر شهرستان بین ۳ تا ۵ تیم عملیاتی آماده برای خدمت دارد؛ از شهروندان درخواست نمود با توجه به شرایط جوی که صادر شده و هشدار نارنجی که داده‌اند از مسافرت و رفتن به تفرجگاه‌ها جداً خودداری کنند.

صبوری با بیان اینکه خطر سیل بسیار جدی است، گفت: حتما نکات برخورد با سیلاب را رعایت کرده و طی چند روز آینده که وضعیت جوی برای تفریح مناسب نیست شهروندان از رفتن به مناطق کوهستانی و سیل‌خیز پرهیز کنند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.