فوتسال لیگ قهرمانان اروپا؛ قهرمانی دوباره پالما با اولاد قباد

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 10:12
مرحله نهایی (فاینال فور) سی و هشتمین دوره رقابت‌های فوتسال لیگ قهرمانان اروپا ۲۴ - ۲۰۲۳ شب گذشته در ایروان ارمنستان به پایان رسید.

فوتسال لیگ قهرمانان اروپا / قهرمانی دوباره پالما با اولاد قباد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از فوتسال پلانت، در این دوره از رقابت‌ها ۵۵ تیم از ۵۱ کشور شرکت کردند و ۴ تیم برتر به مرحله نهایی (فاینال فور) راه یافتند. تیم‌های روسیه به سبب بحران اوکراین از حضور محروم بودند. نتایج شب پایانی رقابت‌ها به این شرح است:
* رده بندی: 
اسپورتینگ لیسبون پرتغال ۳ - ۶ بنفیکا پرتغال
* فینال: 
مایورکا پالما اسپانیا ۵ - ۱ بارسا اسپانیا 
- برای پالما، رومولو در دقیقه ۱۹، ویلیان لورنکو ۲۰، نگوینیو ۳۴ و ۴۰ و چاگینیا ۴۰ گلزنی کردند و گل تیم بارسا را آدولفو در دقیقه ۱۵ وارد دروازه حریف کرد. حسین طیبی ستاره ملی پوش ایرانی به علت مصدومیت به میدان نرفت ولی مسلم اولاد قباد دیگر ملی پوش ایرانی تیمش را همراهی کرد.
- تیم پالما دومین حضور پیاپی در فینال را تجربه کرد و دومین فصل پیاپی قهرمان شد. تیم بارسا در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۴، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ قهرمان و در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۴ نایب قهرمان اروپا شده است.
- در جدول گلزنان تالِس مهاجم برزیلی تیم ریگای لتونی با ۱۵ گل آقای گل شد. در دور نهایی هم لوسیو ژونیور مهاجم پرتغالی تیم بنفیکا با ۵ گل برترین گلزن معرفی شد.

- در فصل گذشته (۲۰۲۳ - ۲۰۲۲) تیم‌های پالما اسپانیا، اسپورتینگ لیسبون پرتغال و بنفیکا پرتغال اول تا سوم شدند. در فصل قبل هم حسین طیبی و مسلم اولادقباد عضو تیم پالما بودند. طیبی دو فصل قبل هم با تیم بنفیکا در لیگ قهرمانا اروپا سوم شده بود.

- در تاریخ فوتسال کاپ اروپا که از سال ۲۰۰۱ تاسیس شد و در سال ۲۰۱۸ به لیگ قهرمانان اروپا تغییر نام داد، تیم اینترمووی استار اسپانیا با ۵ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی رکورد دار است و تیم‌های بارسلونا اسپانیا با ۴ قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی دوم، اسپورتینگ لیسبون پرتغال با ۲ قهرمانی و ۵ نایب قهرمانی سوم و غیرت آلماتی قزاقستان با ۲ قهرمانی و یک نایب قهرمانی در رده چهارم هستند. تیم پلایاس دِ کاستیون اسپانیا و مایورکا پالما اسپانیا نیز با ۲ قهرمانی در رده پنجم قرار دارند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.