قیمت گذاری مسکن در تهران / بازار املاک دچار شوک بزرگی شد!

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 14:26
بررسی‌های میدانی در ۲۲ منطقه مختلف شهر تهران نشان می‌دهد که بازار مسکن در یک دوره نوسانی جدید قرار دارد. برخی از افراد فعال و واسطه‌گران ملکی اعتقاد دارند که عامل اصلی این نوسانات بازار مسکن همچنان اتصال جدیدی به بازار ارز دارد. اما برخی دیگر ریشه این نوسانات جدید را به تنش‌های سیاسی منسوب می‌کنند.

نوسانات قیمت مسکن در بازار املاک یکی از موضوعات مهم و حساس در اقتصاد کشورها است که تأثیر زیادی بر اقتصاد و جامعه دارد. این نوسانات می‌توانند به عنوان نشانگری برای وضعیت اقتصادی کلان کشور، تقاضا و عرضه در بازار مسکن، تغییرات سیاست‌های مسکن و عوامل دیگر مورد بررسی قرار گیرند.

در کشورهای مختلف، قیمت مسکن تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد که می‌تواند شامل عوامل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی باشد. به طور کلی، برخی از عوامل تأثیرگذار بر نوسانات قیمت مسکن عبارتند از:

تقاضا و عرضه ؛ بدین معنا که تغییرات در تقاضا و عرضه مسکن می‌تواند به نوسانات قیمت منجر شود. افزایش تقاضا و کاهش عرضه معمولاً منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود.

همچنین سیاست‌های دولتی از عوامل تاثیرگذار بر این مسئله محسوب میشود. تصمیمات دولت در زمینه سیاست‌های مسکن، مالیات‌ها، تسهیلات و... می‌تواند به شدت بر نوسانات قیمت مسکن تأثیرگذار باشد. رکود یا رشد اقتصادی، نرخ بهره، تورم و... نیز می‌توانند در این موضوع دخیل باشند.

حمیدیاری، صاحبنظر اقتصادی در نشست اخیری که با یکی از مطبوعات داشت، در این باره سخنرانی کرد و نظر خود را ارائه داده است.

وی با تائید این وضعیت جدید در بازار مسکن می گوید: به نظر می رسد گروهی از فروشنده ها دچار تردید شده اند.

با مشاهده ی ویدئوی منتشر شده در گزارش میتوان بیشتر در جریان جزئیات این نوسان قیمت مسکن و نظرات بیان شده در این باره ، قرار گرفت.

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.