طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند

شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 18:52
ایلام-استاندار ایلام گفت: طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام ظهر روز شنبه در دیدار با جمعی از کارگران و کارفرمایان، به نقش مهم کارگران در اقتصاد کشور اشاره و خاطرنشان کرد: دستان پرتوان کارگران موجب گردش چرخ‌های اقتصاد کشور می‌شود.

وی افزود: کار یک ارزش والاست و کارگر وقتی می‌گوید من کارگرم باید احساس غرور کند.

وی به مقایسه نقش کارگران امروز با قبل از انقلاب پرداخت و گفت: کارگران امروز از تحصیلات عالیه برخوردار هستند و امروز هیچ‌گاه تحصیلات منافاتی با نظام سلسله‌مراتبی ندارد.

بهرام‌نیا بیان داشت: حدود ۴۰ درصد جمعیت این کشور از جامعه کارگری هستند و نقش کارگران در راستای دوام و بقای هر نظام نقشی ویژه و برجسته است که این نقش قبل، حین و بعد از انقلاب خود را نشان داد.

وی با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی و نقش کارگران در این انقلاب، گفت: قبل از انقلاب کارگران با تحصن، نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون کردند.

استاندار ایلام اضافه کرد: کارگران در سیاست نقشی تعیین‌کننده دارند و در نظام‌های سیاسی دنیا همواره بخش اعظمی از سیاست‌های کشور متاثر از نگاه و روی‌کرد کارگران است.

ی اضافه کرد: برای ارتقا معیشت و بهبود وضعیت کارگران نیاز به اصلاح قانون کار و کارگری و کارفرمایی داریم و امیدواریم که در مجلس جدید به موضوع کار، کارگر و دفاع از حقوق کارگران بیشتر توجه شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تصریح کرد: به لطف شما کارگران، استان ایلام از نظر ثبت اشتغال در سال ۱۴۰۱ رتبه نخست و در سال ۱۴۰۲ رتبه سوم را کسب کرد.

وی بیان کرد: استان ایلام در حوزه کشاورزی، گردشگری، معدن، صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که بخشی از این ظرفیت‌های بالقوه، بالفعل شده است. با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، شاهد اشتغال‌زایی و توسعه استان خواهیم بود.

استاندار ایلام با اشاره به واحدهای در آستانه افتتاح استان از جمله فولاد ایوان، کاغذ سنگی چرداول، پتروشیمی هلیلان و ان اجی ال دهلران و … گفت: با بهره‌برداری از این واحدها، نیروهای زیادی به‌کارگیری خواهند شد.

وی از انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله خبر داد و گفت: قرارداد توسعه میدان نفتی آذر (چنگوله) برای حفر ۱۹ حلقه منعقد گردیده که در اشتغال‌زایی، توسعه و رونق اقتصاد استان بسیار موثر است.

استاندار ایلام در ادامه به ظرفیت‌های استان در حوزه انرژی اشاره و یادآور شد: مجوز پتروشیمی دره‌شهر صادر شده و به زودی کلنگ‌زنی می‌شود و پتروشیمی هلیلان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پتروشیمی دهلران با ۵۲ درصد در حال اجرا هستند.

توسعه‌ی میادین نفتی تنگ باباقیر، میدان بانکول و توسعه‌ی میدان آذر از دیگر مباحث مطرح شده استاندار ایلام در این نشست بود.

براساس این گزارش، با درخواست جامعه کارگری و کارفرمایی برای توجه ویژه به این قشر و انتصاب مشاور استاندار در امور کارگران، استاندار ایلام اعلام کرد مشاور استاندار در امور کارگران معرفی می‌شود.

🗓 شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

@ostandari_ilam

┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄

🔹️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام

🔸اخبار و رویدادهای استانداری ایلام را در صفحات زیر دنبال کنید:

🆔 @IlamProvince_news :تلگرام

🆔 @ostandari_ilam :ایتا

🆔 @ostandariilam1: بله

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.