خروج و ورود اسب به خمینی شهر ممنوع شد

پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 23:17
اصفهان – بر اساس مصوبه مدیریت بحران، تا اطلاع ثانوی خروج و ورود اسب به شهرستان خمینی شهر ممنوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه مدیریت بحران در شهرستان خمینی شهر با موضوع بیماری هرپس اسب برگزار شد. این جلسه به دنبال مشاهده تلفات مشکوک به بیماری هرپس ویروس اسب در شهر درچه برگزار شد و در این جلسه ضمن بررسی وضعیت بیماری هرپس اسب در شهرستان، تکالیف اداره در خصوص پیشگیری از بیماری مصوب و ابلاغ شد.

بر اساس مصوبات این جلسه، تا اطلاع ثانوی شهرستان خمینی شهر قرنطینه شده و خروج و ورود اسب به این شهرستان ممنوع اعلام شد و نیروی انتظامی در این زمینه تمهیدات لازم را در دستور کار قرار داده است.

فضل الله صالحی، رئیس شبکه دامپزشکی خمینی شهر در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: بیماری هرپس اسبان، مشترک با انسان نبوده و مخصوص اسبان می‌باشد. این بیماری بسیار مسری بوده و قدرت مرگ و میر بالایی دارد.

وی افزود: این بیماری با رعایت اسبدارن قابل کنترل است و باید به نکاتی از جمله عدم ارتباط مالکان، ضدعفونی اسطبل‌ها، جلوگیری از ورود و خروج، قرنطینه واحد و رعایت اصول بیوسکیوریتی توجه شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.