بیش از ۱۵‌هزار و ۷۰۰ فقره سند تک برگ برای اراضی ملی اصفهان اخذ شد

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 09:13
اصفهان- مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ فقره سند تک برگ برای اراضی ملی این استان از سال ۱۳۹۸ تاکنون با هدف پیشگیری از زمین خواری اخذ شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاری‌قرآن اظهار کرد: اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند، در این راستا اخذ اسناد تک برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی در سطح استان اصفهان به اسناد تک برگ یکی از اولویت‌های کاری این اداره‌کل است.

وی افزود: بر این اساس و با توجه به تلاش‌های به عمل آمده، از سال ۱۳۹۸ تا پایان سال ۱۴۰۲ در مجموع افزون بر ۱۵ هزار و ۷۰۰ فقره سند تک برگ برای اراضی ملی استان اصفهان به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه از این تعداد، سال ۱۴۰۲ با دریافت بیش از ۵ هزار فقره سند تک برگی برای اراضی ملی استان اصفهان بیشترین میزان اخذ سند تک برگ در طی سال‌های اخیر بوده است گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴ هزار و ۱۰۰ فقره، سال ۱۴۰۰ تعداد ۳ هزار فقره، سال ۱۳۹۹ بیش از ۱ هزار و ۷۰۰ فقره و سال ۱۳۹۸ نیز افزون بر ۱ هزار و ۷۸۰ فقره سند تک برگی برای اراضی ملی و دولتی استان دریافت شده است.

وی اضافه کرد: اجرای کاداستر و سند دار شدن اراضی، بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی را رفع می‌کند.

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم را می‌توان بخشی از اهداف مهم اجرای این قانون دانست.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.