آمادگی پزشکان برای امداد رسانی در حج تمتع ۱۴۰۳

سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 18:42
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: عملیات حج امسال حدود ۶۰ روز طول می‌کشد و پزشکان داوطلب حاضر در این عملیات به هیچ وجه نمی‌توانند پیش از پایان عملیات به کشور باز گردند.

آمادگی پزشکان برای امداد رسانی در حج تمتع  1403به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ سید علی مرعشی در همایش کادر بهداشتی درمانی حج ۱۴۰۳ گفت: وظیفه اصلی کادر درمان در سفر حج حفظ سلامت حجاج است و تقریبا در ۶۷ روز عملیات حج امسال پزشکان از ابتدا تا انتها مشغول خدمات رسانی است.

وی با بیان اینکه پزشکان در حج همیشه باید هوشیار و آماده باشند افزود: امسال ۳۰ درصد پزشک سال اولی در حج داریم و ۷۰ درصد پزشکان پیش از این در این عملیات حضور پیدا کرده اند.

مرعشی خاطرنشان کرد: مدت زمان حج امسال طولانی‌تر است و پزشکان باید آمادگی فعالیت در این ۵۵ تا ۶۰ روز را داشته باشند و هر اتفاقی که رخ بدهد این پزشکان نمی‌توانند پیش از پایان عملیات به کشور باز گردند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر توضیح داد: هر چه قدر مسائل آموزشی به زائران آموزش داده شود بیشتر تاثیر گذار است.

حسینی رئیس حج و زیارت با اشراه به اینکه وظیفه هلال احمر حفظ سلامت زائران حج است گفت: هلال احمر در حج سال گذشته خدمات زیادی به زائران ارائه داد. استرس و اضطراب زائران برای انجام مناسک حج باید جدی گرفته شود و اقداماتی برای کنترل آن انجام شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.