مک‌کانل: با مشکلات هولناک‌تری نسبت به جنگ‌جهانی دوم مواجه هستیم

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 10:53
رهبر اقلیت جمهوری‌خواه سنای آمریکا ضمن آنکه دولت «جو بایدن» را به دلیل «عدم دقت کافی» محکوم کرد، هشدار داد که این کشور در حال حاضر نسبت به جنگ‌جهانی دوم با «مشکلات هولناک‌تری» مواجه است.

به گزارش ایسنا، «میچ مک‌کانل» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه سنای آمریکا طی مصاحبه با تلویزیون ان‌بی‌سی درباره کمک‌های دولت آمریکا به اوکراین و هم‌چنین «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و دیگر موضوعات مربوطه گفت‌وگو کرد.

او که اخیرا با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین جهت گفت‌وگو پیرامون کمک‌های آمریکا دیدار کرد، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را به خاطر «عدم دقت کافی» محکوم کرد و گفت: «دولت ایالات متحده بودجه دفاعی را کم می‌کند و با نرخ تورم پیش نمی‌رود.»

این رهبر اقلیت جمهوری‌خواه سنای آمریکا تاکید کرد: «همه این موارد باعث شده تا ما مشکلات هولناک‌تری را نسبت به جنگ‌جهانی دوم تجربه کنیم. البته مسئله تروریسم در سال ۱۹۳۹ اهمیت کمتری داشت.»

مک‌کانل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیغامش به زلنسکی چیست، گفت: «من با آنها هستم». البته او این جواب را هم در پاسخ به این سوال و هم سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا کمک‌های آمریکا به اوکراین برای ایجاد تغییر دیر شده یا خیر، ارائه داد.

وی درخصوص موضوع دیگری در رابطه با نظر آمریکا نسبت به «برگزاری انتخابات در اوکراین و اسرائیل» گفت: «این وظیفه ما نیست که به متحد دموکرات خود بگوییم که انتخابات برگزار کند یا نکند. این وظیفه ایالات متحده نیست که بگوید اوکراین و اسرائیل انتخابات برگزار کنند.»

میچ مک‌کانل در فوریه ۲۰۲۱ هنگام سخنرانی درباره حمله به کنگره گفت که «رئیس‌جمهور ترامپ به طور عملی و اخلاقی مسئول تحریک وقایع آن روز است.» اما او در این مصاحبه مدعی شد: «من سه سال پیش اندکی پس از حمله به کنگره گفتم که از هر نامزد حزبی – هر که می‌خواهد باشد – حمایت خواهم کرد و الان هم حمایت می‌کنم.»

او هم‌چنین علاوه بر ترس از قدرت چین، روسیه و ایران، گفت: «ما باید در برابر این کشورها رفتاری جدی‌تر در پیش بگیریم.»

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.