دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 13:29
اردبیل- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: با توجه به وقوع بارش های متناوب در مرکز و شمال استان اردبیل مراقبت از احشام و دام ها به کشاورزان توصیه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدکمال الدین میرجعفریان ظهر دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به پیش یابی نقشه های هواشناسی در اردبیل روری است تا اطلاع‌رسانی به ‌موقع به کشاورزان و عشایر درباره بارندگی‌ها انجام و امور آب در خصوص مدیریت روان‌آب‌ها اقدام جامع انجام دهد.

وی با تقدیر از تلاش‌های هواشناسی در پیش‌بینی دقیق و اطلاع‌رسانی به‌موقع در زمینه رگبارها و بارندگی‌های پیش رو خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی مرتبط به کشاورزان و عشایر در روزهای آتی ضروری است تا بتوانیم بارندگی روزهای آینده را در مرکز و شمال اردبیل مدیریت کنیم.

میرجعفریان ادامه داد: با توجه به بارش‌های فصلی بهار و مخاطرات طبیعی ناشی از آن اطلاع‌رسانی به‌ موقع می‌تواند از بروز خطرات بیشتر جلوگیری کند.

وی با قدردانی از تلاش‌های هواشناسی در پیش‌بینی دقیق و اطلاع‌رسانی به‌ موقع در زمینه رگبارها و بارندگی‌های پیش رو، افزود: اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی مرتبط به کشاورزان و عشایر برای مراقبت از باغات و مزارع ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با تأکید بر افزایش ضریب تمهیدات و اقدامات از سوی دستگاه‌ها و متولیان مربوط ادامه داد: این بارش‌ها با توجه به خطرات احتمالی که می‌تواند برای دام و احشام ایجاد کند، لازم است هشدارها به ‌موقع اعلام و رعایت شود.

میرجعفریان با اشاره به آغاز کوچ عشایر بیان کرد: امور عشایر و جهاد کشاورزی باید عشایر و دامداران روستایی را نسبت به رعایت نکات ایمنی و پرهیز از عبورهای طولی در مسیل‌ها آگاه‌سازی کنند.

وی با بیان لزوم تخلیه ابنیه‌ها و جلوگیری از تجمع آب در کانال‌ها و ورود جدی حوزه راهداری به این موضوع تصریح کرد: مدیریت روان‌آب‌ها و جلوگیری از هدررفت آب بارندگی‌ها ضروری است که باید از سوی امور آب پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل اجرای ۲۶ بند خاکی و طرح آب‌خوان توسط منابع طبیعی در سال جاری را یادآور شد و بیان کرد: ذخیره‌سازی ۳میلیون مترمکعب آب در این طرح‌های خاکی انجام می شود.

میرجعفریان گفت: این طرح‌ها علاوه بر کمک به ذخیره‌سازی میان‌مدت آب، از بروز خطراتی چون سیل نیز جلوگیری می‌کند.

وی با تأکید بر ورود شهرداری‌ها و آب و فاضلاب برای جلوگیری از انسداد کانال‌ها، اظهار کرد: پاکسازی جوی‌ها برای پیشگیری از آب‌ گرفتگی ضروری است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.