کمک هلال‌ احمر زنجان ۷۰ میلیارد ریالی در بخش درمان به نیازمندان

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 18:29
زنجان-مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال‌ احمر زنجان ۷۰ میلیارد ریال در بخش درمان به نیازمندان کمک کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت‌الله هاشمی با تبریک دهه کرامت، روز دختر و هفته هلال احمر افزود: فعالیت های هلال احمر به تاسی از سیره ائمه اطهار علیه السلام، فرمایشات خداوند متعال در قرآن کریم و بر اساس آیه شریفه ۳۲ سوره مائده است" که هر کس، انسانی را از مرگ رهایی بخشد، چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است" می باشد و نجات جان یک نفر افتخار بسیار بزرگی محسوب می‌شود که هلال‌احمری ها و داوطلبان مشمول این آیه شده اند.

وی اظهار داشت: صلیب سرخ و هلال احمر ارگانی بین المللی است و هلال احمر ایران با داشتن چهار کرسی عضو تاثیرگذار در این نهاد بین‌المللی در میان ۱۹۲ کشور دنیاست.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به فعالیت حوزه امداد و نجات اشاره کرد و گفت: ارگانی که باید در حوزه امداد و نجات فعالیت کند، هلال‌احمر است و در چرخه مدیریت بحران و ذیل فرماندهی مدیریت بحران استان و عضو تاثیرگذار می باشد.

هاشمی خاطرنشان کرد: در امر پیشگیری، آمادگی، پاسخگویی و بازتوانی فعال هستیم و برای پاسخگویی مناسب نیازمند تجهیزات و نیروی انسانی هستیم. وی یادآوری کرد: در حوزه امداد و نجات مانورها، آموزش و پایگاه های جاده ای مهمترین مؤلفه پاسخگویی به حوادث محسوب می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، هلال‌احمر را نهادی مردمی دانست و گفت: در حوزه توانمندی نیازمندان، با ارگان های دیگر هم افزایی داریم و زمانی که نیاز باشد وارد عرصه خدمت به هموطنان می شویم ور این زمینه نقش آفرینی می کنیم.

وی اظهارداشت: در حوزه داوطلبی و با توجه به جامعه هدف ۷۰ میلیارد ریال در حوزه معیشتی، درمان، دارو و توانبخشی به هم استانی های کمک کرده ایم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جوانان یکی از مهم‌ترین دغدغه های مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، مسئولان و خانواده ها هستند که ساماندهی آنها را جزو وظایف خود قلمداد می کنیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: ۲۸ هزار جوان عضو هلال احمر استان هستند که در قالب فعالیت های عام المنفعه سازماندهی می شوند.

وی ادامه داد: جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای آسیب دیدگان از حوادث توسط هلال‌احمر جمع آوری می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: در حوزه درمان و توانبخشی، داروخانه و درمانگاه ارائه خدمات جزو افتخارات است و تجهیزات قوی و غنی داریم.

هاشمی با بیان اینکه مشکل نیروی انسانی در حوزه توانبخشی رفع شده است، اظهارداشت: داروخانه هلال احمر فعالیت اقتصادی نمی‌کند و با حمایت استاندار، دانشگاه علوم پزشکی موفق به اخذ مجوز داروهای خاص و شیمی درمانی شدیم. به دنبال ارائه خدمات بی منت برای اقشار کم برخوردار جامعه هستیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه باید آموزش های عمومی راددر جامعه نهادینه کنیم، گفت: آموزش هادمی تواند سلامت جامعه را محقق کند و همه آحاد جامعه نیازمند آموزش کمک‌های اولیه هستند.

هاشمی با تاکید بر اینکه آموزش های عمومی را از طریق خانه های هلال گسترش داده ایم، خاطرنشان کرد: خانه هلال، هلال احمر کوچک در مناطق شهری و روستایی است که ساختار حوادث و سوانح را در دورترین روستاهای استان آموزش می دهیم.

وی افزود: توسعه پایگاه های امداد و نجات جاده ای را در سطح استان آغاز کرده ایم که احداث پنج پایگاه جزو برنامه های هلال احمر می باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: سال گذشته موفق به جذب ۸۱ نفر از جوانان استان در هلال‌احمر شدیم و امنیت شغلی برای این قشر که دغدغه خانواده ها بود را رفع کردیم. هاشمی خاطرنشان کرد: با توجه به مولد سازی و تحقق ایجاد درآمد پایدار بخش دیگری از جوانان عضو هلال احمر را جذب خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: با همه گروه های جهادی برای ارائه خدمات بی منت به هموطنان هم افزایی با کمترین هزینه ها را داریم.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان به تهیه مستند آموزشی ناشنوایان اشاره کرد و گفت: در ۲۴ قسمت آموزش هلال احمر را برای این قشر توانمند تهیه و در سطح کشور منتشر کرده ایم.

هاشمی اظهارداشت: در تلاش برای تحقق هر خانواده یک امدادگر هستیم و باید ارزش افزوده به سمت اهداف هلال احمر، سلامت و حمایت از زندگی افراد باشد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.