بهترین‌های هفته ۲۵ لیگ برتر؛ وقتی بزرگان حرفی برای گفتن نداشتند/ بازگشت فوتبال ایران به تنظیمات کارخانه!

شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 08:29
هفته بیست‌وپنجم لیگ که بازی‌های حساسی در بالا و پایین جدول داشت، با ۵ مساوی فوتبال ایران را به تنظیمات کارخانه برگرداند!

همیشه در فوتبال ایران مساوی بدون گل شایع‌ترین نتیجه بود. تیم‌ها و مربیان معمولا ترجیح می‌دهند که برای مساوی بیایند و ریسک باختن را با حمله روی دروازه حریف نپذیرند. طی هفته‌های اخیر چند بازی پرگل باعث امیدواری فوتبال‌دوستان شد اما دوباره در بازی‌های این هفته فوتبال ایران به تنظیمات کارخانه برگشت؛ بازی‌های سرد، کسل‌کننده و بدون جذابیت، سرشار از حاشیه و دعوا درون و بیرون زمین و در یک کلام هیاهوی بسیار برای هیچ! هفته‌ای که دو بازی بزرگ بالای جدول به جز حاشیه و جنجال هیچ نداشت!

دیدارهای این هفته با تک‌مسابقه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در قزوین آغاز شد. شمس آذر یک گل زودهنگام زد، سپس پیکان دقیقه ۹۰ بازی را مساوی کرد و در وقت‌های تلف‌شده تیم جوان دقیقی به گل برتری رسید.

اما هفت بازی دیگر که روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت برگزار شد. ابتدا هوادار در تهران در همان نیم‌ساعت اول نسخه صنعت نفت آبادان را پیچید و با تکرار پیروزی دور رفت ین تیم را یک قدم به سقوط نزدیک‌تر کرد.

سپس در بازی صدرنشین مقابل تراکتور در تبریز یک ۹۰ دقیقه کسل‌کننده را شاهد بودیم و بازی با همان نتیجه‌ای که شروع شده بود، به پایان رسید. استقلال در صدر جدول بود و تراکتور تیم چهارم و هر دو به این امتیازات نیاز داشتند اما ترجیح دادند نبازند.

در بازی سوم، دربی کرمان هم با مساوی تمام شد. تیم محرم نویدکیا نیمه اول بازنده به رختکن رفت اما نیمه دوم گل مساوی را زد تا مس و گل گهر به مساوی قناعت کنند.

بازی دو تیم شمال و جنوب در بالا و پایین جدول یعنی استقلال خوزستان و ملوان هم ۱-۱ مساوی تمام شد. این‌جا هم ابتدا میهمان نیمه اول به گل رسید و میزبان نیمه دوم مساوی کرد؛ قصه تکراری که در بازی اراک هم اتفاق افتاد. آلومینیوم و فولاد ۱-۱ مساوی کردند. عبدالله ویسی در پنجمین بازی روی نیمکت فولاد باز هم نبرد، در حالی که نیمه اول با یک گل برنده به رختکن رفت. ساسان انصاری در بازی رفت هم زننده تک‌گل مسابقه بود.

ذوب آهن در فولادشهر با دو گل مغلوب نساجی شد. طلسم شکست‌های دو بر صفر در خانه باز هم تکرار شد و نساجی با این برد تا رتبه سیزدهم بالا آمد و ۳ تیم خوزستانی را زیردست خود به منطقه خطر سقوط فرستاد.

و بالاخره در بازی آخر پرسپولیس مقابل سپاهان بدون گل متوقف شد. پرسپولیس می‌توانست با پیروزی به صدر جدول برود و انتقام بازی رفت را بگیرد اما این مسابقه بیشتر به درگیری بازیکنان یا انتظار آن‌ها روی زمین برای برانکارد گذشت تا یک بازی فوتبال!

تیم هفته: نساجی مازندران

نساجی با ساکت الهامی یک برد روحیه‌بخش به دست آورد. تیم محبوب مازندرانی تا قبل از دیدارهای این هفته با ۱۹ امتیاز در پله پانزدهم و منطقه خطر سقوط بود. نساجی در فولادشهر ذوب آهن را برد و ۲۲ امتیازی شد تا با توجه به توقف فولاد و استقلال خوزستان و به لطف تفاضل گل بهتر تا رتبه سیزدهم بالا بیاید. حالا نساجی امیدوارانه‌تر به بقا بازی می‌کند.

مربی هفته: حمید مطهری (تراکتور)

این هفته هیچ تیمی نتوانست نتیجه مطلوبی بگیرد و هیچ کدام از مربیان لیگ برتر کار خاصی برای تغییر نتایج نکردند. البته محرم نویدکیا، سیروس پورموسوی و مجتبی حسینی در نیمه مربیان بازی را مساوی کردند ولی شاید کار حمید مطهری در اولین بازی روی نیمکت تیم پرحاشیه تراکتور که صدرنشین را متوقف کرد، از بقیه باارزش‌تر باشد. به خصوص که مربی سابق پرسپولیس چند تغییر در ترکیب تیمش انجام داده بود و به خوبی بازیکنان خطرناک استقلال را مهار کرد.

ستاره هفته: امیرحسین سام دلیری (نساجی)

این هفته تنها ۱۴ گل در ۸ بازی داشتیم. هیچ بازیکنی در یک مسابقه دو گل نزد و تنها یک بازیکن موفق شد هم گل بسازد و هم گل بزند. مدافع جوان نساجی که این هفته‌ها خود را به ترکیب تیمش رسانده، این بار در فولادشهر روی گل اول و زود هنگام بازی تاثیر داشت و گل دوم را هم خودش زد تا ۳ امتیاز حساس و حیاتی به حساب نماینده مازندران واریز شود.

تیم منتخب هفته ۲۵

(۳-۵-۲)
دروازه‌بان: حسین پورحمیدی (تراکتور)
مدافع میانی راست: امیرحسین سام دلیری (نساجی)
مدافع میانی چپ: حسین گودرزی (شمس آذر)
مدافع میانی مرکزی: عثمان اندونگ (استقلال خوزستان)
پیستون راست: رضا جعفری (ملوان)
پیستون چپ: داریوش شجاعیان (هوادار)
هافبک میانی راست: فرشید باقری (مس)
هافبک میانی چپ: منصور باقری (نساجی)
هافبک میانی مرکزی: پوریا سرآبادانی (شمس آذر)
مهاجم: سعید سحرخیزان (گل گهر)
مهاجم: ساسان انصاری (فولاد)

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.