تدوین ۱۶ برنامه محوری در راستای جهش تولید و رونق محصولات کشاورزی

سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 15:00
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۱۶ برنامه محوری در راستای جهش تولید و رونق محصولات کشاورزی و بهره‌وری بیش‌ازپیش از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در سازمان جهاد کشاورزی مازندران تدوین‌شده است.

بابک مؤمنی در جلسه شورای سیاست‌گذاری بخش کشاورزی و دام‌پروری استان که با حضور استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران برگزار شد، گفت: در گام بعدی سازمان جهاد کشاورزی مازندران برای تحقق شعار سال ۵ برنامه‌ی محوری و راهبردی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی مازندران در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و با هدف افزایش امنیت غذایی و رونق‌بخشی کشاورزی،  اقدامات گسترده‌ای را با مشارکت فعالانه مردم استان آغاز کرده است.
مؤمنی خاطرنشان کرد: همان‌طور که در شعار سال نیز تأکید شده است، مشارکت مردم نقشی کلیدی در تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی ایفا می‌کند. به همین منظور برنامه‌ریزی‌های جامعی برای جلب مشارکت اقشار مختلف مردم، به‌ویژه کشاورزان، جوانان و کارآفرینان در نظر گرفته‌شده است.
وی یادآور شد: با اجرای این برنامه‌ها و با مشارکت فعالانه مردم، امیدواریم شاهد جهشی قابل‌توجه در تولید محصولات کشاورزی، رونق این بخش و درنهایت، افزایش امنیت غذایی در استان باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان داشت: در استان ۱۶ هزار و ۳۰۰ واحد دارای پروانه فعالیت دام سبک و سنگین هستند که ۷۴۰ هزار دام را تحت پوشش‌دارند.

مومنی اذعان کرد: برای رشد تولید گوشت قرمز در استان باید برنامه‌های زیرساختی در محورهای مختلف از قبیل اصلاح نژاد، ارتقای نیروی انسانی، توسعه‌ی کشت علوفه، احیای واحدهای راکد و ... در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: استان مازندران دارای ۵ شهرک دام‌پروری است که برخی از آن‌ها راکد است.

مؤمنی با تأکید مجدد بر اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره در بخش کشاورزی افزود: در مازندران ۲۵۰ واحد نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی ۵ تا ۹۰ درصد وجود دارد که تکمیل آن نیازمند اعتباری بالغ‌بر ۱۵ هزار میلیارد ریال است.

وی در ادامه گفت: با پایش های به‌عمل‌آمده تعداد پروژه‌های نیمه‌کاره بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی ۵۵ پروژه می‌باشد که برای تکمیل این پروژه‌های نیمه‌کاره بیش از ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و با تکمیل این پروژه‌ها ۷ هزار و ۱۰۰ رأس به ظرفیت دام استان افزوده می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد و کشاورزی استان مازندران، مومنی در پایان سخنانش گفت: مجموعاً برای احیای واحدهای راکد بخش کشاورزی استان نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.