تکریم جایگاه دختر از مأموریت‌های ذاتی نظام جمهوری اسلامی است

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 16:02
بندرعباس- امام جمعه میناب در تبیین جایگاه حقیقی دختر، گفت: تکریم جایگاه دختر از مأموریت‌های ذاتی نظام جمهوری اسلامی ایران و جزو دستورات و ماموریت‌های دینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن ابراهیمی امام جمعه میناب ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه سلام الله علیها اظهار داشت: یکی از ضرورت‌هایی که برای اعتلای زندگی و جامعه می‌توانیم بهره بگیریم استفاده از سبک زندگی حضرت معصومه (س) است که می‌تواند به زندگی ما ارزش ببخشد.

وی افزود: در متون دینی حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان شخصیتی مؤثر در بهشت الهی معرفی شده است که تمسک به وجود ایشان و مورد شفاعت قرار گرفتن توسط این بانوی بزرگوار منجر به افزایش درجات مؤمنین در بهشت می‌شود.

منتخب مردم استان هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری تقارن ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با روز دختر را نشان از اهمیت والای دختران دانست و گفت: تکریم بانوان و دختران یکی از مأموریت‌های اصلی و ذاتی نظام جمهوری اسلامی است و این نظام مقدس تمام تلاش خود را می‌کند تا روز به روز بر جایگاه دختران بیافزاید.

آیت الله ابراهیمی اضافه کرد: در دین مبین اسلام نیز تأکیدات بسیاری بر روی تکریم دختران داریم از این رو باید بگویم که تکریم دختران جزو مأموریت دینی ما نیز به شمار می‌آید.

امام جمعه میناب در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت پاسداشت زبان فارسی اشاره کرد و ضمن گرامیداشت این روز گفت: بایستی قدر و قیمت زبان فارسی را بدانیم و جلوی تحریف این زبان و ورود واژه‌های بیگانه به آن را بگیریم.

وی با اشاره به در پیش بودن روز روابط عمومی‌ها ضمن تبریک این روز گفت: مسئولین روابط عمومی ادارات نقش مهمی در ادارات دارند و مجاهدان صف اول جهاد تبیین به شمار می‌آیند از رو لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی با توجه به روابط عمومی‌ها دست این مجاهدان را برای تبیین خدمات نظام جمهوری اسلامی پر کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.