رئیس ساترا: نمی‌دانیم چرا فیلیمو برای ثبت‌نام در نمایشگاه رصتا اقدام نکرده است

دوشنبه 20 آذر 1402 - 17:22
ساترا از اینکه چرا فیلیمو در این رویداد نیست اظهار بی‌اطلاعی کرد و از خبرنگاران خواست تا دلیل این موضوع را از خود فیلیمو بپرسند. The post رئیس ساترا: نمی‌دانیم چرا فیلیمو برای ثبت‌نام در نمایشگاه رصتا اقدام نکرده است appeared first on دیجیاتو.

ساترا در نشست خبری دومین نمایشگاه رصتا اعلام کرد که اکثر VOD ها در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند اما برخی مجموعه‌های مشهور این حوزه مانند فیلیمو در آن حضور ندارند. رئیس ساترا از اینکه چرا فیلیمو در این رویداد نیست اظهار بی‌اطلاعی کرد و از خبرنگاران خواست تا دلیل این موضوع را از خود این مجموعه بپرسند.

«سعید مقیسه» در نشست خبری دومین نمایشگاه رصتا دباره حضور بازیگران این حوزه گفت: «اکثر سکوهای پر مخاطب حضور خواهند داشت، برخی سکوها در بین مخاطبان تخصصی حوزه خود مرجعیت دارند که تمام سکوهای سرشناس در حوزه های تخصصی نظیر ورزش، کودک و نوجوان، آموزش و سایر حوزه ها در نمایشگاه حضور دارند و از میان سکوهای عمومی حوزه تولید و انتشار فیلم و سریال های ایرانی «نماوا»، «فیلم نت»، «تماشاخونه»، «روبیکا» و سایر سکوهای فعال در این حوزه برای حضور در نمایشگاه ثبت‌نام و اعلام آمادگی کردند.» ناگفته نماند سال گذشته نیز صحبت از حضور برخی پلتفرم‌های مشهور و پیام‌رسان‌های بومی مطرح شد اما در نهایت هیچ‌یک در نمایشگاه رصتا شرکت نکردند و علت آن هیچ‌وقت به‌طور دقیق مشخص نشد.

مقیسه در پاسخ به این پرسش که چرا فیلیمو در این نمایشگاه شرکت نمی‌کند اعلام کرد: « جواب این پرسش را باید از فیلیمو بپرسید.» او در پاسخ به این موضوع که چرا جلسه‌ای برای حل مشکلات فیلیمو با ساترا برگزار نمی‌شود نیز سکوت کرد. با این حال خبرنگاران حاضر در این نشست باور دارند که وجود شرکت‌های مشهور در این نمایشگاه می‌تواند به جذب مخاطبین برای این رویداد کمک کند.ناگفته نماند مشکلات بین فیلیمو و ساترا به مدت‌ها پیش برمی‌گردد و تاکنون چالش‌های زیادی بین این پلتفرم و ساترا به‌وجود آمده به‌طوری که چندی پیش درخواست فیلتر شدن فیلیمو نیز از سوی ساترا مطرح شده بود.

رئیس ساترا در پایان خاطر نشان کرد: «یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نمایشگاه «رصتا» در سال گذشته تشکیل مجمع «رصتا» بود که این مجمع باعث افزایش مشارکت سکوهای دارای مجوز از ساترا در حوزه های مختلف نظارتی، حمایتی و صیانت از حقوق کاربران شد، سکوها دور هم جمع شدند و میزان هم‌افزایی رسانه‌های دارای مجوز از ساترا برای ارتقای زیست‌بوم افزایش پیدا کرد.»

دومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر ایران (رصتا) از ۱۰ تا ۱۳ دی ماه در مصلی تهران برگزار می‌شود. مهم‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه «رصتا» ایجاد همگرایی و هم‌افزایی بین فعالان و ذی‌نفعان و حمایت‌کنندگان زیست‌بوم صوت و تصویر فراگیر، حمایت مادی و معنوی از رسانه‌های دارای مجوز از ساترا، ایجاد فرصت برای توسعه هدفمند سکوهای صوت و تصویر فراگیر، برقراری امکان ارتباط مستقیم مخاطبان با مسئولان و مدیران رسانه‌ها، جلب حمایت‌های دولتی و رسانه ملی، ارتباط با متخصصان، شناسایی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فعالان زنجیره ارزش‌آفرینی رسانه‌ها، انتقال تجربه سکوهای دارای مجوز به یکدیگر، اطلاع‌رسانی از آخرین دستاوردهای حوزه رسانه‌های دارای مجوز از ساترا، جریان‌سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای سالم، ایجاد فضای رقابت رسانه‌ای بین تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان خدمات و محتوای رسانه‌ای در جهت ارتقای کیفی اعلام شده است.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.