بررسی ابعاد همبستگی جهانی با مردم فلسطین

پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 12:27
جمعی از نخبگان و فرهیختگان از جمهوری اسلامی ایران ، سوریه ، عراق و لبنان در نشستی در شهر دمشق ، به بررسی ابعاد همبستگی جهانی با مردم مظلوم فلسطین پرداختند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  جمعی از نخبگان و فرهیختگان از جمهوری اسلامی ایران ، سوریه ، عراق و لبنان در نشستی در شهر دمشق ، به بررسی ابعاد همبستگی جهانی با مردم مظلوم فلسطین پرداختند.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از دمشق ، محمد حورانی رئیس اتحادیه نویسندگان سوریه در سخنانی در این نشست، حمایت گسترده مردمی از ملت فلسطین بیانگر این واقعیت است که در جنگ غزه روایت غالب از آن مردم مظلوم فلسطین است/
وی افزود ، به همین دلیل جنایات صهیونیستها و کشتار بی رحمانه مردم فلسطین در غزه ، حتی در غرب با اعتراض گسترده مردم مواجه شده است.
برپایه این گزارش شرکت کنندگان تناقض در رفتار و گفتار مقامات آمریکایی و غربی را محکوم و شعارهایی مانند حقوق بشر و آزادی بیان را ابراز غرب برای فریب افکار عمومی عنوان کردند.
آنان همچنین نسبت به پیامدهای یورش نیروهای اشغالگر صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه و وقوع فاجعه انسانی دیگری هشداردادند و تاکید کردند ، همبستگی محافل جهانی با ملت فلسطین نشان می دهد ، حقوق این ملت مظلوم هرگز از بین نخواهد رفت بلکه در سایه مقاومت این ملت به حقوق حقه خود دست خواهد یافت.

 

 

 


شات لیست
مصاحبه 1 : محمد حورانی رئیس اتحادیه نویسندگان سوریه
مصاحبه 2 : حمید رضا مختص آبادی رایزن فرهنگی ایران در سوریه
مصاحبه 3 : سلیم برکات استاد اندیشه سیاسی در دانشگاه دمشق
-----

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.