بلیت پروازهای خارجی گران نشده است

یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - 13:15
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: قیمت بلیت پروازهای خارجی به تنهایی بالا نرفته است؛ اگر قیمت بلیت هواپیما افزایش قیمت داشته، نشأت گرفته از افزایش قیمت ارز است.

فرهاد دوایی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص دلیل افزایش نرخ پروازهای خارجی اظهار کرد: وقتی قیمت ارز افزایش پیدا می‌کند قیمت بلیت هواپیما نیز بالا می‌رود. قیمت بلیت‌ پروازهای خارجی کاملا به قیمت ارز بستگی دارد.

وی افزود: قیمت دلار از ماه گذشته حدود ۱۰ هزار تومان افزایش داشته و اگر قیمت بلیت هواپیما افزایش قیمت داشته، نشأت گرفته از افزایش قیمت ارز است.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی تصریح کرد: قیمت بلیت پروازهای خارجی به تنهایی بالا نرفته است. همچنین قیمت بلیت پروازهای خارجی ورودی به ایران را که نمی‌توانیم ما بفروشیم، تغییر نکرده و همانند گذشته است. به عنوان مثال اگر در گذشته بلیت فرانکفورت به ایران ۵۰۰ دلار بوده، در حال حاضر نیز همان قیمت است، اما وقتی این میزان را به دلار تبدیل می‌کنیم قیمت بلیت بالاتر می‌رود.

دوایی در خصوص وضعیت آژانس‌های مسافرتی مشهد بیان کرد: به دلیل اینکه در تعداد پروازها کمبود داشتیم با چالش‌های زیادی مواجه بودیم. ایرلاین‌ها پروازهای خود را کاهش داده بودند و برایشان صرفه‌ای نداشت که به یک مسیر پرواز اختصاص دهند.

وی ادامه داد: ایرلاین‌ها اگر به یک مسیر، پرواز اختصاص می‌دادند توسط یک سری از دلال‌ها به مردم با قیمت بالا فروختند. همین موضوع در فروش آژانس‌های مسافرتی تاثیر زیادی دارد.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی اضافه کرد: آژانس مسافرتی بلیت خود را از یک سایت خریداری می‌کند و با ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان سود به مردم می‌فرشد. آن وقت تعزیرات، آژانس مسافرتی را به دلیل گران فروشی جریمه می‌کند. آژانس‌ها هم از فروش بلیت‌های هواپیما ترس دارند. در حال حاضر در مشهد آژانسی داریم که به دلیل گران فروشی ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان جریمه شده‌ است.

دوایی گفت: منبع درآمد آژانس از کجاست؟ اگر یک آژانس مسافرتی بلیتی را گران می‌فروشد، قطعا بلیت را هم گران خریده است. آژانس نمی‌تواند از خودش یک میلیون تومان به قیمت بلیت اضافه کند و آن را بفروشد. آژانس از یک سیستم یک میلیون تومان گران‌تر خریداری کرده و ۱۰۰ هزار تومان هم روی قیمتش می‌کشد تا آن را بفروشد.

وی گفت: بلیتی به قیمت نرخ مصوب وجود ندارد. ایرلاین‌ها بلیت‌های نرخ مصوب را به دلال‌ها می‌دهند و آژانس‌ها از دلال‌ها بلیت خریداری می‌کنند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.