تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است

یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - 10:57
اصفهان-رییس شورای شهر اصفهان گفت: تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها و روستاها است، باید از این ظرفیت و توان حضور مردم با توجه به شعار سال بهره برد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نورصالحی صبح یکشنبه در صد و سی امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در سال ۱۳۵۸ امام خمینی (ره) با فرمانی که داشتند، دستور بر تشکیل شورا دادند که در ادامه این روز در تقویم ثبت شده است، شوراها نقطه عطف در انقلاب اسلامی و تاریخ سیاسی نظام جمهوری اسلامی است که مردم را صاحبان اصلی نظام قلمداد می‌کنند.

وی افزود: تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها و روستاها است، باید از این ظرفیت و توان حضور مردم با توجه به شعار سال بهره برد، شکل‌گیری شوراها نشان دهنده آن است که از آغاز انقلاب تا امروز مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت آنها در همه عرصه‌ها مدنظر بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با اینکه نهاد مردمی شورا با ۲۰ سال تأخیر تشکیل شد اما طی ۲۵ سال که از فعالیت آن می‌گذرد، شاهد رشد و شکوفایی مسئولیت پذیری نهاد مردمی هستیم.

وی گفت: همه مسئولان نظام و رؤسای قوای مختلف توجه داشتند که از این ظرفیت بیشتر استفاده شود و به نوعی ارتباط مستقیم مردم با بدنه نظام برقرار شود.

به گفته وی میان مدیریت شهر و شورا و مقامات استان همدلی و تفاهم و حمایت و پشتیبانی وجود دارد که امیدوارم روزافزون شود تا در روزهای باقیمانده دولت و مدیریت شهری دستاوردهای خوب و ارزنده برای شما و مردم داشته باشیم.

نورصالحی در پایان با اشاره به مطالبه شورای ششم از استاندار اصفهان افزود: راه اندازی فاز اول خط دو مترو، بحث قرارداد مپنا برای تجهیزات خط دو مترو، خرید ۵ رام قطار برای یک و دو خط مترو، اضافه شدن ۳۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهر و نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده، اتصال حلقه حفاظتی رینگ چهارم از شمال به جنوب به سپاهان شهر و تکمیل سالن اجلاس، کلنگ شروع حفاری خط سه مترو و ورزشگاه نقش جهان و شهرک ورزشی در شمال اصفهان نیازمند حمایت مستقیم استاندار است که مطالبه ما از نماینده دولت در استان است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.