نقش چشمگیر شرکت‌های خلاق در پیشگیری از شکاف‌های اقتصادی

سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 18:43
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با تاکید بر حفظ جایگاه شرکت‌های خلاق گفت: این حوزه در حل مسائل اجتماعی بسیار چشمگیر است و مهمترین ابزار پیشگیری از شکاف‌های اقتصادی و فرهنگی و طبقاتی، نوآوری اجتماعی است و باید این حوزه مورد حمایت قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، رویداد ملی صنایع خلاق «مانوین» به همت ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با حضور جمعی از مدیران دولتی و برخی فعالان زیست بوم اقتصاد خلاق و جامعه نخبگانی این حوزه در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار شد.

این رویداد با هدف ارائه دستاوردهای صنایع خلاق همزمان با نمایشگاه «اینوتکس ۱۴۰۳» از امروز ۱۸ اردیبهشت تا ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری در پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد.

دکتر روح الله دهقانی فیروز آبادی در مراسم افتتاحیه رویداد «مانوین» گفت: ما دارای دو ارزش هستیم و این دو قابلیت شامل علم و هنر و فرهنگ می‌شود. علم عموما دارای مبنای عقلی است و هنر و فرهنگ مبنای احساسی دارد.

دهقانی فیروزآبادی، هنر و فرهنگ را از ابزارهای قلب دانست و یادآور شد: موسیقی، نقاشی، مجسمه‌سازی و غیره از محصولات این حوزه به شمار می‌روند. 

معاون علمی رئیس‌جمهور با اشاره به جایگاه اقتصاد در فناوری‌های نرم، اظهار کرد: ترکیب هنر، فرهنگ و اقتصاد موجب ظهور بنگاه‌های هنری شده است که تولید ثروت و ارزش می‌کند ومنظور از تولید ارزش، ثروت آفرینی نیست.

 وی تاکید کرد: فرهنگ و هنر همراه فعالیت اقتصادی خلق ارزش را به همراه دارد و این مسیر نیز با چاشنی نوآوری مفهومی به نام شرکت‌های دانش بنیان خلاق را رقم می‌زند. 

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های خلاق و دانش بنیان دو بازوی جوامع انسانی را شکل می‌دهند، ادامه داد: درخواست من این است که جایگاه شرکت‌های خلاق که در حوزه های هنری و فرهنگی فعال هستند، حفظ شود و این همان است که در قانون جهش تولید دانش بنیان تاکید شده است.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به قانون جهش تولید دانش بنیان گفت: بر اساس این قانون نگاه ما به شرکت‌های خلاق باید حفاظت کنندگی داشته باشد، چرا که شناسایی و تشخیص این نوع شرکت‌ها با سایر حوزه‌ها دشوار است و اجازه دهیم شرکت‌هایی که به واقع نوآوری خاصی دارند، در این اکوسیستم پا بگیرند و فعالیت کنند.

وی با تاکید ضرورت اثربخشی حوزه‌های خلاق در اقتصاد خاطرنشان کرد: این حوزه در حل مسائل اجتماعی بسیار چشمگیر است و مهمترین ابزار پیشگیری از شکاف‌های اقتصادی و فرهنگی و طبقاتی، نوآوری اجتماعی است و باید این حوزه مورد حمایت قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.