به استقبال هفته ۲۶ لیگ برتر؛ بدون استقلال و پرسپولیس هم این هفته جذاب است!/ لطفاً مثل هفته قبل نباشید

یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 19:31
هفته بیست و ششم لیگ برتر امروز با انجام یک مسابقه آغاز و فردا با ۷ بازی به پایان می‌رسد.

یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ هفته بیست و ششم لیگ برتر با دیدار گل گهر و شمس آذر در سیرجان آغاز می‌شود. دو تیم همسایه در جدول در پله‌های ششم و هفتم که در دنیای واقعی باید جایشان عوض می‌شد!

جنگ بر سر عنوان ششم حقیقی

در حال حاضر گل گهر با ۳۵ امتیاز ششم است تیمی که در بیشتر اوقات این فصل یکی از شش تیم برتر جدول بود. همسایه پایینی این تیم شمس آذر با ۳۴ امتیاز است در حالی که این تیم این فصل ۳۷ امتیاز کسب کرد و در حقیقت تیم ششم جدول شاگردان جوان سعید دقیقی هستند اما به خاطر اتفاقات فصل قبل لیگ این فصل را با کسر ۳ امتیاز آغاز کردند.

این یعنی این مسابقه جنگ بر سر عنوان ششم حقیقی خواهد بود. تقابل دو تیم با یک ویژگی مشترک که آن هم میدان دادن به جوانان است هر دو تیم در ترکیب خود از بازیکنان شایسته جوان استفاده می‌کنند که این فصل جز بهترین‌ها بودند.

سرخابی با بحرانی!

اما هفت بازی دیگر فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد. ۷ بازی حساس و مهم برای جدول، در مورد دو بازی حساس نساجی - پرسپولیس و سپس استقلال - ذوب آهن به صورت جداگانه خواهیم نوشت. کیست که نداند این دو بازی چقدر در سرنوشت دو مدعی اصلی قهرمانی تاثیر دارد. بازی با دو تیم قدیمی و ریشه‌دار که اتفاقاً آنها هم به امتیازاتش نیاز دارند!

تیم سابق و جانشین فعلی!

دیدار پیکان مقابل آلومینیوم در تهران است. پیکان که دور رفت بد نتیجه می‌گرفت و دور برگشت خوب، مقابل آلومینیوم که دور رفت امتیازات بیشتری گرفت و دور برگشت تا امروز ناکام بوده است! جای دو تیم عوض شده و روی نیمکت آلومینیوم مجتبی حسینی نشسته که فصل قبل هدایت پیکان را بر عهده داشت. کیست که نداند بازی با تیم سابق چقدر برای همه مهم است!

زرد و آبی قهرمان

سپاهان میزبان استقلال خوزستان خواهد بود. تقابل دو تیم از بالا و پایین جدول که برای ماندن در کورس قهرمانی یا بقا در لیگ برتر حق هیچ اشتباهی ندارند و تنها باید سه امتیاز را بگیرند. این بازی بازی دو تیم قهرمان لیگ برتر است، سپاهان ۵ قهرمانی دارد و استقلال خوزستان یکی اما حالا سپاهان با ۴۶ امتیاز تیم سوم است و استقلال خوزستان با ۲۱ امتیاز پانزدهم که تنها یک امتیاز از دو تیم بالاتر از خود کمتر دارد.

قدیمی و جدید اما هر دو بازسازی شده!

اما ملوان در خانه پذیرای هوادار خواهد بود. دو تیم احیا شده در دور برگشت، یکی قدیمی و پرطرفدار و دیگری متعلق به بخش خصوصی که هر دو این فصل فراتر از انتظارات ظاهر شده‌اند. هوادار با مسعود شجاعی کاملاً احیا شده و ۲۸ امتیاز دارد. ملوان هم با مهدی تارتار ۳۹ امتیازی و تیم پنجم است و هر دو می‌خواهند این فصل را خوب به پایان برسانند.

بازی محرم

در دو بازی حساس دیگر این هفته صنعت نفت آبادان در خانه پذیرای مس خواهد بود و فولاد از تراکتور در اهواز میزبانی می‌کند.

صنعت نفت تیم قعر جدول که به یک معجزه برای بقا نیاز دارد، در مقابل تیمی که دور برگشت با مربی جدیدش اصلاً باخت نداشته و اتفاقاً نام محرم نوید کیا در نیم فصل برای جانشینی عبدالله ویسی در آبادان مطرح شده بود اما او هدایت مس رفسنجان و جانشینی ساکت الهامی را ترجیح داد.

قرمز از شمال غربی تا جنوب غربی

فولاد هم در خانه چاره‌ای جز بردن تراکتور ندارد. عبدالله ویسی در ۵ بازی روی نیمکت فولاد هنوز بردی نداشته و اگر قرار است این طلسم را بشکند، چه جایی بهتر از تقابل با تراکتور! تیمی که بعد از رفتن مرد اسپانیایی هنوز به ثبات نرسیده و حمید مطهری در اولین قدم بازی قبل استقلال را متوقف کرد.

تراکتور در پله چهارم ۴۱ امتیاز دارد و فولاد در پله چهاردهم ۲۲ امتیاز، دو تیم قرمز پوش از شمال غربی و جنوب غربی کشور، دو تیم جامدار و پرطرفدار که هواداران بی‌شمارشان اصلاً از جایگاه فعلی تیمشان راضی نیستند.

می‌بینید که بازی‌های این هفته هم از نظر حساسیت دست کمی از هفته قبل ندارد، فقط امیدواریم نتایج و نمایش مثل هفته قبل نباشد!

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.