کوچ سوداگران و سفته بازاران از بازار/ مالیات بر عائدی کار را یکسره کرد ؟

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 13:00
اقتصاد نیوز :سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مالیات‌های نجومی از طریق مالیات بر عایدی سرمایه اخذ شده تا سوداگران از این بازار جمع آوری شوند.

 

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،موحدی بک نظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه  در خصوص طرح مالیات برعایدی سرمایه اقتصادانان صحبت‌های زیادی کرده اند و حاشیه‌های زیادی  در خصوص این طرح وجود دارد گفت: در این طرح تعدیل تورمی وارد شده  و هرعایدی که مشمول مالیات می‌شود اثر تورمی بر آن حذف شده است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از مردم از این مالیات حذف شده و تنها سوداگران و سفته بازان مشمول این مالیات بر عایدی سرمایه می‌شوند.  

خبر مرتبط
رمز حذف طبقه متوسط کشور/ پای سیاست‌های بودجه‌ای در میان است

اقتصادنیوز: اقتصاد سیاسی مالیات‌ستانی کنونی در ایران بیش از هر چیز با این واقعیت گره خورده است که قطع وابستگی بودجه دولت به درآمدهای نفتی نه یک انتخاب استراتژیک بلکه از روی اجبار بوده است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: سعی شده است از طریق مالیات بر عایدی سرمایه سوداگران و سفته بازان که قصد ضربه زدن بر اقتصاد کشور را  دارند را دربرگیرد و از طریق اخذ مالیات بر عایدی سرمایه  آنها را جریمه و یا از سفته بازی آنها جلوگیری شود.

موحدی یادآور شد: در طرح مالیات بر عایدی سرمایه  افرادی که دو خانه دارد و یا قصد فروش و بزرگ‌تر کردن واحد‌های مسکونی خود را  دارند مستثنی شده اند.

او گفت: بسیاری از افراد از طرح مالیات بر عایدی سرمایه مستثنی هستند و تنها سوداگران و دلالان نگران اجرایی شدن این طرح هستند.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.