اعتبار سرانه سلامت البرزی‌ها در دولت سیزدهم بیش از دو برابر شد

صدا و سیما جمعه 17 آذر 1402 - 11:51
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اعتبارات سرانه سلامت به ازای هر فرد در استان البرز تا قبل از دولت سیزدهم کمتر از ۴۰۰ هزار تومان بود،، اما هم اکنون به ۷۴۰ هزار تومان رسیده است ولی همچنان جایگاه استان در کشور پایین است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، " شهرام صیادی" با حضور در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر درباره افتتاح بیمارستان شهید سلیمانی در فردیس استان البرز گفت: این بیمارستان در سال ۱۳۹۰ به طور رسمی کلنگ زنی شد، اما به علت نبود تخصیص اعتبار تا سال ۱۳۹۵ هیچ گونه پیشرفت فیزیکی برای ساخت این بیمارستان انجام نشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرزافزود: در سال ۹۵ ساخت بیمارستان آغاز شد و تا آغاز دولت سیزدهم حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که به مدت ۱۵ ماه توانستیم با تلاش شبانه روزی کار را تکمیل کنیم و از بهمن ماه پارسال این بیمارستان به صورت آزمایشی بهره برداری شد که در ابتدا اورژانس خدمت رسانی می‌کرد و هم اکنون بخش‌های داخلی، جراحی، اطفال، قلب، آزمایشگاه، رادیولوژی، اتاق‌های عمل آماده خدمت رسانی است.
" شهرام صیادی" با بیان اینکه همه‌ی خدمات تخصصی در این بیمارستان در حال انجام است، گفت: این شهرستان با داشتن جمعیتی حدود ۷۰۰ هزار نفر تا کنون یک تخت درمانی بستری چه در بخش خصوصی و دولتی نداشت که با توجه به این افتتاح دیگر مردم نیازی به مراجعه به بیمارستان‌های کرج یا تهران ندارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه همه‌ی خدمات تخصصی در این بیمارستان در حال انجام است، گفت: این شهرستان با داشتن جمعیتی حدود ۷۰۰ هزار نفر تا کنون یک تخت درمانی بستری چه در بخش خصوصی و دولتی نداشت که با توجه به این افتتاح دیگر مردم نیازی به مراجعه به بیمارستان‌های کرج یا تهران ندارند.
" شهرام صیادی" با اشاره به راه اندازی بخش تصویربرداری این بیمارستان تا چند هفته آینده نیز افزود: ما در طول این مدت به علت نداشتن دستگاه سی تی اسکن با مشکلاتی رو به رو بودیم که با پیگیری‌های صورت گرفته، دو روز قبل این دستگاه وارد شده و در یکی دوهفته آینده، به بهره برداری می‌رسد، اما درباره دستگاه ام آر آی هنوز باقی مانده است مقدمات آن فراهم شده که به زودی آن نیز راه اندازی می‌شود.
در پایان صیادی با گلایه از پایین بودن سرانه سلامت البرزی‌ها در کشور، گفت: هر چند در دولت سیزدهم اعتبارات سرانه سلامت به ازای هر فرد از کمتراز ۴۰۰ هزار تومان به ۷۴۰ هزار تومان رسیده است، اما جایگاه البرز در کشور همچنان سی و یکم است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.