سرمربی سابق چین: برای این شغل رشوه دادم!

جمعه 10 فروردین 1403 - 03:24
لی تای، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال چین، روز پنجشنبه در دادگاه حاضر شد.

به گزارش ورزش سه، مقامات ملی مبارزه با فساد در‌ چین در پایان سال 2022 تحقیقاتی را آغاز کردند که منجر به استعفای حدود 10 نفر از مقامات ارشد فدراسیون از جمله رئیس سابق فدراسیون شد که در سپتامبر گذشته اعتراف کرد که مبالغ هنگفتی رشوه دریافت کرده است.

در همین راستا رئیس سابق اتحادیه فوتبال چین، چن ژیوآن، روز سه شنبه به دلیل دریافت رشوه به ارزش 11 میلیون دلار به حبس ابد محکوم شد.

لی تای 46 ساله که از ژانویه 2020 تا دسامبر 2021 سرمربی تیم ملی چین بوده نیز یکی دیگر از متهمان این پرونده محسوب می‌شود. او که متهم به پرداخت و دریافت رشوه است، مدتی قبل به حبس ابد محکوم شد.

لی، بازیکن سابق اورتون، در یک مستند حاضر شد و گفت که دو میلیون یوان به چن پرداخته تا بتواند این شغل را به دست آورد. علاوه بر این که در تعیین نتایج بسیاری از مسابقات در سطح باشگاهی مشارکت داشته است.

او در این مستند گفت: خیلی متاسفم. باید سرم را پایین می‌گرفتم و راه درست را دنبال می‌کردم. چیزهایی وجود دارد که در آن زمان در فوتبال رایج بود.

لی قبل از شروع دوران مربیگری حدود 100 بازی برای تیم ملی کشورش انجام داد.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.