در رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌شود

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 15:10

شورای عالی صنایع دریایی کشور با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و موسسه شاهدان کارآفرین گام دوم، نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران را در جزیره قشم برگزار می‌کند.

این رویداد، فرصتی برای گفت‌وگو و شروع همکاری شرکت‌های فعال در حوزه‌های مرتبط با دریا، مانند خدمات بندرگاهی، گمرک، شیلات و صیادی، گردشگری و تفریحات دریایی، اکتشاف و استخراج نفت و لجستیک دریایی است.

در این رویداد که از ۲۵ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه در جزیره قشم برگزار می‌شود، مدیران شرکت‌های دولتی و خصوصی، سفرای کشورهای مختلف، فعالان اقتصادی،‌ کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بسیاری حضور دارند.

هدف از برگزاری رویداد بین‌المللی همتایابی اقتصاد دریامحور ایران، تبدیل جزیره قشم به قطب منطقه‌ای و جهانی اقتصاد دریایی است. به گفته برگزارکنندگان این رویداد، قرار است فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارهایی که به رشد اقتصاد دریایی کمک می‌کند، در رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریا بررسی شود.

اشتغال‌زایی و توجه به سیاست‌گذاری‌های مربوط به حوزه‌های مرتبط با کشتی‌سازی، لجستیک دریایی و دیگر حوزه‌های اقتصاد دریایی از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.

همتایابی؛ راهی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی

در رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران، نشست‌های تخصصی مختلفی برگزار می‌شود. نشست‌هایی که به توسعه تعاملات اقتصادی منجر خواهد شد.

این سلسله نشست‌ها در حوزه‌های حمل‌ونقل ترکیبی، لجستیک دریایی، کشتیرانی، کشتی‌سازی، سازه‌های دریایی، اکتشاف، استخراج و انتقال نفت و میعانات، بانکرینگ و خدمات تامین سوخت شناورها، خدمات بندرگاهی، گمرک، شیلات و صیادی، گردشگری و تفریحات دریایی برگزار می‌شوند و قرار است شرکت‌های بین‌المللی فعال در این حوزه‌ها حضوری فعال برای همکاری‌های بیشتر با یکدیگر داشته باشند.

علاقه‌مندان برای حضور در این رویداد می‌توانند به آدرس https://isbe.ir/ مراجعه و اقدام به ثبت‌نام کنند.

حمایت ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه‌های اقتصادی دریامحور

پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و پارک‌های علم و فناوری در رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور برپا می‌شود.

پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از بخش‌های اصلی این رویداد دو روزه است و ۳۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه صنایع دریایی در این پاویون حضور دارند.

براساس آن‌چه برگزارکنندگان رویداد گفته‌اند، برنامه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است. شرکت‌های دانش‌بنیان، با هدف رفع نیازهای فناورانه، جلسات متعدد B2B برگزار و قراردادهای همکاری‌ امضا می‌کنند. گفته می‌شود در این رویداد، شرکت‌های دانش‌بنیان مورد حمایت سرمایه‌گذاران و نهادهای حاکمیتی مرتبط قرار خواهد گرفت.

اهمیت شیلات در رویداد همتایابی اقتصاد دریامحور

نوری بالانجی، مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم نیز اعلام کرده که در رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور، سرمایه‌گذاران حوزه‌های مرتبط با شیلات، کشاورزی، صنایع وابسته به آن، جلساتی را برای توسعه تجارت‌ مبتنی بر دریا خواهند داشت.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین به حمایت‌ از کسب‌وکارهای دریامحور ور زمینه‌های گردشگری شیلات و کشاورزی جزیره قشم اشاره کرد. او در این‌باره گفت: شیلات یکی از زیربخش‌های اصلی کسب و کارهای اقتصاد دریامحور و تاثیرگذار در تأمین امنیت غذایی، تجارت، اشتغال‌زایی، کارآفرینی و محرومیت‌زدایی است که در نخستین رویداد همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران، می‌تواند نقش مهمی را در رونق اقتصادی کشور ایفا کند.

براساس گفته‌های نوری بالانجی، جزیره جهانی قشم یکی از قطب‌های مهم در زمینه پرورش میگو و ماهی، تولید خوراک دام، طیور و آبزیان کشور است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.