اسلام برای مردم دنیا پیام‌های الهام بخشی دارد

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 16:56
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در جمع بسیجیان سپاه حضرت عبدالعظیم(ع)، بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه به ایراد سخنرانی پرداخته و گفت: اسلام دینی جامع و کامل است و می‌تواند برای مردم دنیا پیام های الهام بخشی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر -تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) - خطاب به مسئولین عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: باید در گام اول باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی را در میان مردم و جامعه تقویت کنیم.

وی با بیان این که مکاتب و ادیان از جمله مسیحیت و یهودیت هیچگونه پیام نجات بخشی برای نسل امروز ندارند، افزود: این ادیان تحریف شده، در یک دوره بسیار بحرانی به سر می برند و وقتی از آنها سؤال می کنید که شما مثلا در زمینه اداره امور زندگی انسان ها چه پیامی برای جامعه دارید، دست آنها تهی است و پاسخی ندارند.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به پیام های قرآن و روایات ائمه معصومین علیهم السلام در زمینه های مختلف از جمله حقوق بشر و تحکیم خانواده، اظهار داشت: مثلا اسلام در بحث توسعه علمی، آموزش علم را بر همه واجب کرده تا مسلمانان مراتب علمی را یکی پس از دیگری طی کنند  و به قله برسند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر رساله حقوق امام سجاد(ع) را مهم‌ترین و مترقی‌ترین منشور حقوق انسانی در محافل جهانی خواند و بیان کرد: مقامات عالی رتبه مسیحیت با توجه به عدم اقدام قاطع در مسئله فلسطین و پایمال شدن حقوق مسلمانان هیچ پاسخی برای ملت ها ندارند.

وی افزود: در جریان حمله سپاه معاویه به شهر انبار و در آوردن خلخال از پای یک زن اهل کتاب حضرت علی(ع) فرمودند که اگر مسلمانی از غصه بمیرد او را سرزنش نمی کنم، بلکه شایسته تقدیر هم می دانم. اگر این نگاه و برخورد را با سردمداران مسیحیت و یهودیت در شرایط کنونی جهان مقایسه کنید روشن خواهد شد کدام دین پاسخگوی نیازهای بشری است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با بیان این که اسلام طرفدار ترقی، رشد و شکوفایی مردم است، افزود: پیام اسلام برادری، برابری، محبت و رشد انسانیت در جامعه است و بر اساس مبانی اسلام، دین چیزی جز محبت نیست و  بنابراین در حوزه عقیدتی باید تلاش کنیم چهره زیبای اسلام را در گام اول به مردم کشورمان و در گام دوم به جهانیان معرفی کنیم.

وی با اشاره به دیدگاه اسلام در مسائل سیاسی و با تاکید بر این که اسلام در این مسائل راهکارهای فراوانی دارد، اظهار داشت: جامعه اسلامی بر اساس آیات قرآن و روایات معصومین علیهم السلام باید جامعه ای مستقل باشد و غیرمسلمان ها نمی توانند بر مسلمان ها سلطه داشته باشند؛ قرآن می فرماید که شما باید آنقدر در حوزه نظامی قوی بشوید که دشمنان جرأت مقابله با شما را نداشته باشند. (وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّه)

نماینده ولی فقیه و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) مسأله دشمن شناسی را از دیگر مسائل سیاسی تاکید شده در قرآن خواند و اظهار کرد: به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی امروز جهان اسلام چنان قدرتی پیدا کرده که رژیم صهیونیستی در برابر نیروهای مقاومت نتوانست کاری از پیش ببرد.

وی بیداری جهان اسلام و حتی غیر مسلمان ها از جمله دانشجویان دانشگاه های آمریکا را از برکات انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت دانست و افزود: باید در این زمینه نیز مردم را بیشتر آگاه کنیم تا زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) باشیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با بیان روایتی از امام صادق(ع) که به شیعیان توصیه کردند که کاری بکنید زینت ما باشید و باعث ننگ و عار برای ما نباشید، افزود: امروز ایران اسلامی زینت تشیع است و همگان باید تلاش کنیم برای اسلام و مکتب اهل بیت آبرو باشیم.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.