انجام کشت مکانیزه گیاهان دارویی در خراسان شمالی

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 09:42
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از انجام کشت مکانیزه گیاهان دارویی در این استان خبر داد.

صفدر صفدری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه کشت مکانیزه گیاهان دارویی یکی دیگر از اقداماتی است که در این سال زراعی انجام شده است، اظهار کرد: این اقدام سبب می‌شود میزان هدررفت به مقدار زیادی کاهش یابد و سطح سبز خوبی ایجاد شود.

وی افزود: کشت مکانیزه برای گیاه دارویی زیره سبز انجام شده و این گیاه در سطح ۲۵۰۰ هکتار از مزارع استان کشت شده است.

صفدری با بیان اینکه نبود صنعت فرآوری گیاهان دارویی یکی از مشکلات استان است، ادامه داد: در اراضی شیب‌دار خراسان شمالی ۵۰۰ هکتار گلستان گل محمدی وجود دارد که باید زنجیره‌های تولید برای این گیاه در استان ایجاد شود. نکته بسیار مهم این است که شرکت‌های داروسازی برای فرآوری گیاهان دارویی باید وارد شوند و در این ارتباط با دانشگاه علوم پزشکی وارد کار شده‌ایم.

وی بیان کرد: مهمترین دغدغه در حوزه گیاهان دارویی بازار آن است که با ایجاد زنجیره‌های تولید می‌توان این دغدغه را رفع کرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: تلاش برای برگزاری همایش ملی گیاهان دارویی یکی از برنامه‌های در دست اجراست. این همایش برای معرفی پتانسیل‌های خراسان شمالی در حوزه گیاهان دارویی، بازاریابی برای صادرات و جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد واحدهای فرآوری است.

وی تاکید کرد: به دنبال آن هستیم که زنجیره‌های تولید گیاهان دارویی را در این استان ایجاد کنیم که یکی از این گیاهان کاپاریس(خاویار گیاهی) است. زنجیره تولید زعفران نیز به‌طور کامل در استان شکل گرفته است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.