قدمت تئاتر خیابانی به بلندای تاریخ ایران اسلامی است

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 21:50
محلات- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت:قدمت تئاتر خیابانی به بلندای تاریخ ایران اسلامی است و توانسته ارتباط تنگاتنگی با مردم برقرار کند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری عصر جمعه در آئین اختتامیه دومین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خیابانی شهرستان محلات اظهار کرد: تئاتر خیابانی قدمتی به اندازه تاریخ ایران اسلامی دارد و تاریخچه آن در کشور ما به تعزیه و نقالی و پرده‌خوانی برمی‌گردد که امروزه به یک عنصر حرکتی در کنار هنر تئاتر قرار گرفته و توانسته خود را به این جایگاه برساند.

وی ادامه داد: در کنار تشابهات تئاتر صحنه‌ای با تئاتر خیابانی موضوعاتی چون پرداختن به موضوعات اجتماعی و سیاسی جامعه که مردم با آن مواجه هستند باعث شده تئاتر خیابانی ارتباط خوبی با مردم پیدا کرده و چنانچه این ارتباط به صورت مداوم ادامه پیدا کند، قله‌های صعود به بهترین شکل طی خواهد شد.

نظری تصریح کرد: تئاتر خیابانی در انحصار محدودیت‌های پیچیده و دست و پاگیری که برای مردم آزردگی ایجاد می‌کند، نیست و خود را در دل مردم جای داده و ارتباط تنگاتنگی با مردم گرفته است.

معاون استاندار مرکزی بیان کرد: با توجه به اینکه تئاتر خیابانی با اندیشه مردم به شکل مستقیم ارتباط برقرار کرده، توانسته این مسیر را به بهترین شکل طی کند.

نظری گفت: ظرفیت‌های بسیاری در کشور وجود دارد که می‌تواند در قالب تئاتر خیابانی به صحنه آمده و به مردم عرضه شود و آنچه که در یک ساعت تئاتر روی صحنه می‌آید، گاهی فراتر از چند هزار صفحه نوشته است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.