برگزیدگان جشنواره هنرهای نمایشی کودکان در مازندران معرفی شدند

پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 22:25
ساری- برگزیدگان مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودک و نوجوان به صورت سراسری روز پنجشنبه در ساری برگزار شد و دو اثر برگزیده به مرحله کشوری راه یافتند.

حامد فاضلی کبریا، مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تعداد ۳۰ اثر از همه شهرستان‌ها به دبیرخانه جشنواره استانی ارسال شد که پس از طی مراحل بازبینی تعداد ۵ اثر انتخاب شد، گفت: این آثار از شهرستان‌های ساری، بهشهر، چالوس، تنکابن و رامسر در جشنواره شرکت کردند که از تعداد آثار منتخب تعداد ۲ اثر برگزیده و به مرحله کشوری راه یافتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با بیان اینکه هنر نمایش و به ویژه تئاتر یکی از اتفاقات فرهنگی هنری است، گفت: ما نیز در راستای انتقال آموزه‌های فرهنگی و تربیتی هستیم، کانون در تلاش برای تربیت بازیگر خردمند و اخلاق مدار است تا بتواند با تربیت نسل سالم فرزندان جامعه را به رشد و بالندگی برساند.

فاضلی کبریا با بیان اینکه فعالیت در کارهای هنری در فرزندان ما جسارت ایجاد می‌کند، گفت: کانون روحیه جمع گرایی و جسارت داشتن و حق طلبی را در فرزندان ما افزایش می‌دهد وتقویت روحیه سخن‌وری، خلق کلمات بداهه و تعامل مثبت با سطح جامعه از مزایای حضور در فعالیت هنری است.

وی با اشاره به اینکه توجه به فعالیت هنری اخلاق مدار در سطح فضای مجازی ضعیف است، افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش خود را ایفا کرد و به اندازه توان در سوق دهی کودکان و نوجوانان به سمت کتاب و هنر تلاش می‌کند.

فاضلی کبریا با انتقاد از این موضوع که کانون پرورش فکری علیرغم تلاش کودکان و نوجوانان در انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری آن طور که باید در سطح استان و حتی در کشور پررنگ دیده نمی‌شود، ادامه داد: نیاز است توجه مسئولان به حوزه کودک و نوجوانان بیشتر شود چون آن‌ها آینده کشور را می‌سازند.

وی تاکید کرد: لازم است مسئولان کمک کنند چون ما در کانون به دنبال تربیت نسل سالم و پاک هستیم و مسلماً با همکاری یکدیگر میزان موفقیت افزایش می‌یابد.

به گزارش مهر، بر همین اساس با رأی هیأت داوران جشنواره از آثار نمایشی، بازیگران، کارگردانی نمایش، عروسک سازی، دکور و سایر عوامل و بخش‌ها تقدیر شد و منتخبین جشنواره معرفی شدند.

نمایش جادوی سیاه به کارگردانی: سمانه غزائیان از شهرستان بهشهر و نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی محسن عظیمی پویا از شهرستان چالوس دو اثر منتخب جشنواره هستند.

گفتنی است: فاطمه بزرگی، مهیار هزارجریبی و سید رضا عمرانی نسب داوری این جشنواره را بر عهده داشتند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.