«گرداب» در آثار ایوب بهرام افتاد

یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 09:33
رمان «گرداب» تازه‌ترین اثر ایوب بهرام در انتشارات آنان در ۷۵ صفحه منتشر شد.

این کتاب روایتی است از زندگی یک مرد گمشده در فراخنای ذهن خود، مردی که به صورت اتفاقی و در حادثه‌ای در خاطرات خود گم می‌شود. خاطراتی بسیار عینی و واقعی.

به گزارش ایسنا، «گرداب» روایتگر دوران جنگ و حرمان‌هاست. روایتگر عشق و ناکامی. «گرداب» روایت‌گر نوجوانی دبیرستانی است که حالا وارد ۴۰ سالگی شده و با حیرت گذشته را در زمان حال می‌بیند.

«گرداب» راوی کودکان دستفروش گمشده تاریخ این سرزمین و راوی آسفالت داغ ظهر گرماسوز جنوب است.

این رمان با واگویه غریب شخصیت اصلی داستان این گونه شروع می‌شود:

«انگاری عادت کرده‌ام که با شنیدن شرشر باران هوایی شوم، سودایی می‌شوم انگار. اما همیشه یک چیزی باعث شده تا بترسم و بمانم. دوست دارم سرم را بیندازم پایین و بی‌توجه به دور و برم بروم. بروم و بروم و بروم و در میان کوه‌های به هم تنیده خودم را گم و گور کنم اما نمی‌شود. همیشه یک چیزی هست که از آن بترسم و بمانم.»

و از زبان یک کارگر چنین درد دل می‌کند:

«ایران همسایمونه، توی ده خودمون درس می‌خونه.»

بهرام متولد ۱۳۵۳ساکن اهواز و دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی و پایه‌گذار انجمن داستانی «چکاوک» و روزنامه الکترونیکی «دیدگاه» است.

خوانندگان آثار بهرام پیشتر از او ۲ مجموعه داستان «شور و شیرین» و «جایی برای پناه» و رمان‌های «پرسه‌های غریب» و «سال‌های ملخی» را خوانده‌اند.

«گرداب» در آثار ایوب بهرام افتاد

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.