۲۴ هزار کارگر ساختمانی در کردستان در صف بیمه هستند

سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 11:47
بانه_مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: از ۴۵ هزار کارگر ساختمانی استان ۲۱ هزار نفر بیمه شده‌اند و ۲۴ هزار نفر مابقی در صف بیمه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری صبح سه شنبه در مراسم روز جهانی کارگر در شهرستان بانه، ضمن تبریک روز جهانی کارگر، با بیان اینکه جامعه شریف کارگران در همه عرصه‌های انقلاب، دروان دفاع مقدس، دوران سازندگی و هم اکنون نیز در سنگرهای اقتصادی حضوری تأثیرگذار و چشمگیر داشته‌اند، اظهار کرد: کارگران سربازان جنگ اقتصادی هستند و همواره در توسعه پایدار کشور نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

وی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بویژه شهدای شاخص کارگری، گفت: کارگران در همه عرصه‌های انقلاب به ویژه در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۱۴ هزار شهید دین خود را به نظام و انقلاب ادا کرده و هم‌اکنون نیز در سنگرهای اقتصادی در مقابل تحریم‌های ظالمانه دشمنان انقلاب ایستاده و یار و یاور نظام و انقلاب اسلامی هستند.

پیشکاری با بیان اینکه کردستان به خون ۵۴۰۰ شهید والا مقام متبرک است و در کلام رهبر انقلاب مزین به سرزمین مجاهدت‌های خاموش و فداکاری‌های بزرگ است و این افتخار تا ابد در تاریخ ایثار و شهادت کردستانی‌ها ماندگار خواهد شد، شهادت ۲ نفر از مرزبانان در شهرستان بانه را تسلیت گفت و اظهار داشت: امنیت و آسایش کشور مرهون خون پاک این شهیدان است که با خون خود از مرزهای این آب و خاک حفاظت و نگهداری می‌کنند.

۱۹ هزار بازرسی برای صیانت از حقوق کارگران انجام شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان از ارائه خدمات شبانه روزی به جامعه کارگری در استان با همکاری تشکلات کارگری و کارفرمایی خبر داد و گفت: ۱۹ هزار بازرسی در راستای فرهنگ سازی ایمنی، حفاظت فردی، بهداشت، صیانت از حق و حقوق کارگران و تأمین امنیت آنان در استان طی سال گذشته انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان بررسی می‌شود، اضافه کرد: این پرونده‌ها توسط هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد که خوشبختانه با تلاش همکاران حوزه روابط کار، روند اطاله دادرسی‌ها که در سنوات قبل ۱۲۰ روز بوده و سال گذشته به ۲۹ روز رسیده، امسال به ۱۸ روز کاهش پیدا کرده است.

۱۴۳ هزار کارگر کردستانی بیمه هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند؛ ضمن اینکه امسال درآمدهایی از سوی مجلس برای بیمه کارگران ساختمانی فاقد بیمه در نظر گرفته شده است.

پیشکاری ادامه داد: ۲۲۴ هزار نفر به صورت مستقیم بیمه‌های خود را به سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌کنند و با احتساب خانوارها، حدود ۷۰۰ هزار نفر در کردستان مخاطب این اداره‌کل هستند.

وی با اشاره به اینکه ۹۲ درصد جمعیت استان یارانه بگیر هستند، افزود: از ۵۸۴ هزار خانوار یارانه بگیر استان، ۴۷۵ هزار خانوار، یارانه خود را به خرید کالا از کالابرگ الکترونیکی اختصاص دادند.

مدیر کل کار کردستان با بیان اینکه مهارت آموزی و تربیت نیروی کار حرفه‌ای و ماهر موجب ایجاد اشتغال پایدار در کشور می‌شود، خواستار آموزش بیشتر کارگران ساختمانی در بحث ایمنی و حفاظت فردی شد و گفت: ایمنی نقش مؤثری در دستیابی به ارتقا سطح سلامت کارگران در جامعه دارد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس، از کارگران و کارفرمایان نمونه و برتر شهرستان بانه، تقدیر شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.