زهرا علیمردانی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گزارش میدهد:
مترو باسها راحت هستن و مسافر بیشتری هم سوار میکن. اینها مزیتهای مترو باسهایی است که به تازگی و آزمایشی در خط دو سامانه اتوبوسهای تندرو فعال شدن. اتوبوسهایی که ۱۸۰ تا ۲۵۰ نفر ظرفیت داره. به گفته مدیرعامل سرکت واحد اتوبوسرانی تهران، این دو دستگاه ازمهر وارد سامانه ۲ اتوبوسرانی شده است. همچنین به گفته ارشاد مدیر سامانه ۲، این اتوبوسها چپ در هستند و برای سامانه ۲ قابل استفاده هستند
البته کاهش چشمگیر میزان آلایندگی هم یکی دیگر از مهترین مزیتهای این اتوبوس هاست. این اتوبوسها پایه دیزل سوز هستن و همان موجب تولید برق درخودرو میکند و برقی نیست و هیبریدی است.
موتور اتوبوسهای سه کابین استاندارد آلایندگی داره و مصرف سوختش هم تقریبا ۴۰ درصد کمتر از اتوبوسهای دو کابینه.