تهران خالی از آموزش‌های شهروندی/لزوم آموزش خانواده با محوریت مادران در تهران

سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 13:40
اعضای شورای شهر تهران نظرات خود را در مورد برنامه‌های فرهنگی شهرداری در ایام نوروز و رمضان تشریح کردند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران بعد از استماع گزارش معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به تشریح عملکرد فعالیت و برنامه های نوروز و رمضان شهرداری تهران پرداختند و سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای شهر  تهران با بیان اینکه در برنامه چهارم، ۲۱ حکم در حوزه این معاونت وجود دارد اما بعد از گذشت سه سال از عمر این دوره مدیریت شهری جای سوال است که چه تعداد از این احکام محقق شده است؟ گفت: احداث ۷ سرای محلات در برنامه بود اما چه تعداد تاسیس شده است؟ در حوزه آموزش‌های شهروندی بگوید که چه تعداد از این آموزشها ارائه شده است؟ در مورد قرارگاه جهادی سیدالکریم توضیحاتی ارائه دهید که قرار است چه اقداماتی انجام دهد.

تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه مردم از شهرداری تهران توقع دارند که شهری تمیز و آراسته داشته باشند و برای اینکه شهری آراسته و در شأن و متناسب با فرهنگ مان داشته باشیم، لازم است اقداماتی در چارچوب توقعات مردمی شکل گیرد، گفت: سوال من این است که چقدر برای فرهنگ‌سازی شهر متمدن تلاش کردیم؟ کارهایی در تهران انجام می‌شود که دوام کمی دارند مثل جشن هایی که البته لازم هستند و یا المان ها و جشنواره ای که در مدت زمان کوتاهی فعال است و جای سوال است که برای سرمایه گذاری با دوام و کارهای فاخر چه اقداماتی صورت گرفته است؟ جشن‌ها خوب است؛ اما کفایت نمی‌کند و باید در مجموع فرهنگ‌سازی شود مخصوصا در حوزه حمل ونقل که رعایت انضباط را نداریم و حتی برای جای پارک دعوا می شود.

شهر از آموزش‌های شهروندی خالی است

موازی کاری بین معاونت فرهنگی و سازمان فرهنگی شهرداری تهران

ناصر امانی رئیس کمیته منابع انسانی شورای شهر  نیز بیان کرد: باید برنامه های فرهنگی و اجتماعی در راستای راهبردهای فرهنگی و اجتماعی شهر باشد و نمیدانم این برنامه های اجرا شده که تمام آن برنامه مناسبتی و کمی بود، در راستای راهبردها است یا نه؟ البته باید این راهبردها ترسیم شود و بعد برنامه هایمان با راهبردها متصل شوند و دقت داشته باشید که کار فرهنگی زمانبر است و اثرگذاری آن نیز کند است و این در حالی است که شهر تهران از آموزش‌های شهروندی خالی است و موازی کاری بین معاونت فرهنگی و سازمان فرهنگی را شاهد هستیم و حتما برنامه‌های شبیه به هم دارند و باید بازتعریفی مجدد در حوزه اجتماعی باید شوند.

علیرضا نادعلی رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه جلسات متعددی با معاونت فرهنگی برگزار شده است، گفت: در مورد استقبال از نوروز زحمات زیادی کشیده بودند، اما در برخی از مناطق، برخی از کارها برای استقبال از نوروز خوب و در برخی مناطق کیفیت نداشت و باید متوازن می شدند و در مورد فعالیت ماه رمضان نیز باید بگویم در بیلبوردهای شهری به مردم گزارش داده می شد و ما هر چه به اندازه مناطق و محلات برویم کارها نهادینه می شود و سعی شده به موضوعات جدید با تکنولوژی جدید وارد شوند که باید ادامه داشته باشد تا جاهای خالی پر شود.

شهرداری با طراحی برنامه‌های خلاقانه مردم را به برگزاری برنامه‌های جمعی تشویق کرد

باید ساختار معاونت اجتماعی تغییر کرده و ابلاغ شود

نرگس معدنی پور رئیس کمیسوین فرهنگی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه انجام کارهای اجتماعی بعد از کرونا بسیار سخت است و شهرداری تمام تلاش خود را کرد تا با طراحی برنامه‌های خلاقانه مردم را به برگزاری برنامه های جمعی تشویق کند، افزود: برای شادی و تفریح بعد از کرونا نیازمند الگو و طراحی جدید بودیم که این مهم نیز محقق شد و شاهد بودیم که جشنواره شهر رمضان امسال با حضور پرشور مردم رقم خورد و ارتقاء کیفیت برنامه‌ها نیاز به ارزیابی دارد و چند پیشنهاد دارم که همکاران ما در حوزه فرهنگی تلاش زیادی انجام می دهند و باید ساختار معاونت اجتماعی تغییر کرده و باید ابلاغ شود و باید بودجه حقوق و مزایا جدا شود و اضافه کاری ها اصلاح شود.

پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه امسال به همراه خانواده در برنامه بلوار کشاورز و پارک لاله حضور داشتم و از این خلاقیت ها وابتکارات تشکر می کنم، گفت: اما نیازمند تولیدات خلاقانه و نوآورانه هستیم و در برنامه‌های امسال ابتکاراتی داشتیم و توصیه میکنم که سال دیگر به مسئله معرفی ظرفیت های گردشگری تهران توجه ویژه شود.

حجت السلام و المسلمین آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر با تأکید بر اینکه چندسالی بود که فعالیت‌های فرهنگی در مساجد انجام  نمی شد؛ اما حالا دوباره این برنامه ها احیا شده است، گفت: بخشی از تمرکز کارهای فرهنگی باید بر مسئله آموزش خانواده متمرکز شود و آموزش خانواده با محوریت مادر خانواده باید باشد و اگر مادر خانواده درست آموزش ببیند هم تربیت درستی دارد و هم تأثیر درستی بر همسر خانواده دارد و آموزش‌های مادرانه در حوزه تربیت فرزند، همسرداری و... باشد و حتی کارگاه‌های مشاوره‌ای داشته باشید.

لزوم پرداختن و توجه بیشتر به روز زمین پاک

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز با بیان اینکه رویکرد وظایف ذاتی شهرداری باید تقویت شود، گفت: انتظار ما این بود که در روز زمین پاک بیشتر فعالیت صورت می گرفت و در حوزه آب، هوا و خدمات شهری، اقدامات بیشتری مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: ورزش همگانی به ویژه در فصل بهار که هوای مطلوبی را شاهد هستیم، باید در بوستان‌ها جدی گرفته شود. در ایام نوروز همکاران ما در شهرداری برنامه های فرهنگی و اجتماعی را در سطح شهر اجرایی کردند که جای تقدیر است.

لزوم آموزش خانواده با محوریت مادران در تهران

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورا هم با بیان اینکه ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ درگیر بودند که جای تقدیر دارد، ادامه داد: باید آموزش خانواده را با محوریت مادران مورد توجه قرار دهیم. اگر مادر خانواده درست آموزش ببیند هم می تواند فرزند را درست تربیت کند و هم تأثیر ویژه ای بر همسر خود داشته باشد.

برخی از معضلات فرهنگی و اجتماعی به دلیل عدم آموزش درست مادران است

وی با تأکید بر لزوم تشکیل کارگاه های آموزشی، گفت: برخی از معضلات فرهنگی و اجتماعی به دلیل عدم آموزش درست مادران است. این خلأ فرهنگی است و اگر تمرکز ویژه ای بر این موضوع داشته باشیم از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری خواهد شد.

توجه به اقدامات دینی با روش‌های نوین و جذاب در تهران

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در حوزه فرهنگسازی انسان متعالی انجام شد، گفت: در سالهای قبل اقدامات دینی با روش‌های نوین و جذاب چندان برگزار نمی‌شد که این اقدام در سال جاری مورد توجه قرار گرفت. باید در بیلبوردها برنامه‌های دیگر نیز معرفی می شد تا مردم از برنامه‌های بیشتری بهره ببرند.

وی افزود: برنامه حال خوب ساختنی است نیز برنامه بسیار خوبی است که در هفته سلامت در حال برگزاری است و جای تقدیر دارد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.