20 تیمی می‌شویم تا اروپایی باشیم؛/ کنایه سنگین جی لیگ ژاپن به عربستان سعودی

شنبه 20 خرداد 1402 - 05:31
جی لیگ برای فصل آینده 20 تیمی خواهد شد تا به اولین لیگ فوتبال با این تعداد تیم تبدیل شود.

به گزارش "ورزش سه"، جی لیگ در فصل جاری به اواسط خود رسیده و در پایان هفته شانزدهم، ویسل کوبه با یک بازی کمتر در صدر جدول قرار دارد و به سوی قهرمانی نیم فصل حرکت می‌کند.

با این حال جی لیگ برای فصل آینده رویاهای بزرگی در سر دارد و قوانینی تازه را برای توسعه فوتبال باشگاهی وضع کرده است. آنطور که وبسایت kyodonews خبر داده، جی لیگ از فصل آینده 20 تیمی خواهد شد تا به نخستین لیگ آسیایی تبدیل شود که همچون لیگ‌های اروپایی تعداد تیم بیشتری دارد.

این در حالی است که جی لیگ برای فصول طولانی با 18 تیم به کار خود ادامه می‌داد که لیگ برتر خلیج فارس نیز برای چند فصل با این تعداد تیم برگزار شد اما در نهایت برگزارکنندگان اعلام کردند که به فرمت شانزده تیمی بازخواهند گشت.

نکته جالب اینکه مسئولان جی لیگ تلاش زیادی برای خرید ستاره‌های خارجی نداشتند و هر فصل چند بازیکن خود را هم به تیمهایی اروپایی فروختند و مسیری کاملا متفاوت با عربستان، قطر و حتی چین را برای پیشرفت طی کرده است.

به این ترتیب از این فصل لیگ ژاپن تنها یک تیم سقوط خواهد کرد و سه تیم از جی لیگ 2 به سطح اول لیگ سامورایی صعود می‌کنند تا برای فصل آینده فرمت بیست تیمی برقرار شود.

این در حالی است که جی لیگ دو ژاپن با حضور 22 تیم یکی از جذابترین و البته مهمترین لیگهای فوتبال آسیا محسوب می‌شود.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.